Kasser til Nøgne Ø sine flasker

Jeg har akkumulert endel Nøgne Ø flasker som jeg bruker til eget øl. Derfor lurer jeg på om noen har tips til kasser som passer til denne flasketypen?
Jeg har også endel flasker av litt stuttere og tykkere type. Samme flasker som Jämtlandsbryggeriet bruker. Motter gjerne tips om evt. flasker til disse også.
 
Vinmonopolet får sine flasker i pappesker, og jeg har bare begynt å ta med kasser fra jobb. Diametern er ca. like stor som vinflasker.
Men andre gode tips taes imot med takk!
 
Endel av de gamle bruskassene passer i bredden, selv om de er for lave på høyden.
Prøv i butikkene, kundene får ikke pant for dem lenger.
Ta med en flaske og prøv så du ikke får de som er for trange.
 
Jeg synes disse er hendige, flasken passer ypperlig. Øvre del av kassen er saget vekk. Jeg har bare 3 stykker - skulle gjerne hatt flere, men tror de har gått ut av produksjon.
 

Vedlegg

  • 064_2.jpg
    117 KB · Sett: 1.807
Takker for svar.
Jeg får ta en spanerunde på et par butikker. Vanlige halvliterskasser er i allefall for trang.
Lite lysten på å bruke papp, da det blir noe søl og kliss under tapping.
Tar gjerne mot flere tips og ideer
 
Sjølv bruker eg oppslagbare, grøne grønnsakkasser som dei har mellom anna på gartneria. Du får 32 flasker i kvar kasse. Er ikkje inndelt i rom, og kan diverre ikkje stablast, men er ein grei "flaskesamlar".
 
Knut_E skrev:
Jeg synes disse er hendige, flasken passer ypperlig. Øvre del av kassen er saget vekk. Jeg har bare 3 stykker - skulle gjerne hatt flere, men tror de har gått ut av produksjon.
Står det hvem som har produsert dem?
 
Jeg har snekret meg en del trekasser etter vedlagte arbeidstegning.  Dimensjonene på trelasten stemmer ikke helt med norske standarder, men litt tilpassninger tåler vi jo :)  Har og laget noen som er større, med plass til 20 flasker.  Det er litt mer praktisk for lagring, men tungt for bæring.
 

Vedlegg

  • bierbrauerei-net_bp_bierkasten.pdf
    447,8 KB · Sett: 626
Har laget ein del kasser etter denne tegningen eg også. Passer fint til NØ flasker. Etter min erfaring kan ein godt gå ned litt på dimmensjonane, da særleg tykkelsen på materialene. Når eg gjekk slavisk etter tegningen og beskrivelsen ble kassene litt "klumpete".
 
magnumhansen skrev:
Knut_E skrev:
Jeg synes disse er hendige, flasken passer ypperlig. Øvre del av kassen er saget vekk. Jeg har bare 3 stykker - skulle gjerne hatt flere, men tror de har gått ut av produksjon.
Står det hvem som har produsert dem?


De ble brukt av Maarud fabrikker den gang de solgte halvliters flasker med mineralvann. Det er vel noen tiår siden.
 
jeg bruker flasker fra lade gård pils, og de er rimelig like nøgne ø sine jeg har fått servert.
lade gård sine passer ihvertfall i ølkasser til ringnes, bortsett fra at de er høyere og det er trangt om plassen men det går....
 
De ble brukt av Maarud fabrikker den gang de solgte halvliters flasker med mineralvann. Det er vel noen tiår siden.

[/quote]

Gidder du å se etter om det står et fabrikkmerke presset inn i dem?
Det kan jo hande den produsenten ikke har kastet formen og kan kjøre en ny ladning?
 
magnumhansen skrev:
De ble brukt av Maarud fabrikker den gang de solgte halvliters flasker med mineralvann. Det er vel noen tiår siden.

Gidder du å se etter om det står et fabrikkmerke presset inn i dem?
Det kan jo hande den produsenten ikke har kastet formen og kan kjøre en ny ladning?
[/quote]

Finner iikke noe merke. Kan hende det har stått på den øvre delen som jeg ikke har. Der stod det forøvrig Maarud mineralvannfabrikk med hvite bokstaver.
Går jo an å sjekke med Maarud, kanskje noen der som husker hvem som lagde dem. Tipper flere kan være interessert.
 
Har nå skaffet meg noen meierikasser, og de fungerer ok. De er bl.a høye nok. De kan være vriene å få tak i iom at meieriene fører oppsyn med at de får tilbake like mange kasser som de leverte, men kjenner du en snill kjøpmann eller meieriarbeider så er dette kanskje et alternativ
 
Jeg har en bruskasse fra fontana. Den er uten skillevegger, mao NØ-Flasker passer fint i den.. Kanskje fontana har løsningen?
 
Testet nå. NØ-flaskene blir for lange for å stable fontanakasser trygt oppå hverandre...
 
magne1972 skrev:
jeg bruker flasker fra lade gård pils, og de er rimelig like nøgne ø sine jeg har fått servert.
lade gård sine passer ihvertfall i ølkasser til ringnes, bortsett fra at de er høyere og det er trangt om plassen men det går....

Har både Nøgne Ø og Lade Gård hjemme. Lade sine er smalere enn NØ og passer fint i vanlig grønn 0.33 kasse (selv om de er en del høyere, så blir ingen stabling). NØ sine er akkurat litt for brede, men har klart å presse noen nedi slik at de iallefall står stabilt. Blir nok en del Lade-drikking fremover for å fylle opp noen kasser
 
Vinmonopolets gamle gule plastkasser passer perfekt. De er i ferd med å fases ut, så det bør være enkelt å få tak i dem på puber osv..
 
Tilbake
Topp