Keezer - byggelogg

VonRabben

Norbrygg-medlem
Etter jeg har startet å tappe over på fat, så har det meldt seg et behov for en mer permanent løsning enn å okkupere halve kjøleskapet med gass og fat. Valget falt på å bygge seg en keezer som skal få stå i stua.
Jeg tenkte det hadde vært morsomt å lage en byggelogg for prosjektet, både for å motivere meg selv til å få den ferdig og for å kanskje inspirere andre til å bygge seg noe lignende.
Jeg syns selv det er alltid morsomt å lese byggetråder, så jeg konkluderte dermed med at dette var noe jeg definitivt burde gjennomføre.

Jeg skal også prøve å legge inn informasjon om de ulike gjenstandene jeg har kjøpt.


1.jpg

Whirlpool WHM3111, 311 liter.

03.jpg

Krage, 48x98 stender

04.jpg

Frest ut kant for å få på fryselokket. Pusset ned til 240.


Er ny på innsetting av bilder, men satser på at det funker. Kommer flere oppdateringer snart.
 
Ser ut til at første post var vellykket så jeg slenger inn noen bilder ekstra.

06.jpg

Undersiden av fryseren. Tanken var å montere på ben slik at tappekranene kommer litt høyere opp.

11.jpg

Stender 36x98 tilpasses undersiden

09.jpg

Detalje

14.jpg

Festet på strategiske punkter :)

13.jpg

Ben fra ikea, bøk 20 cm, som kappes til ønsket lengde

15.jpg

Merking av festepunkter
 
Enig i at byggelogger er gøy å lese, særlig når de inneholder fine og beskrivende bilder, slik som her!  :clap:

Gleder meg til fortsettelsen!
 
Heihå, på tide med en ny oppdatering :)

Takker for tilbakemeldingene, alltid hyggelig å høre at man produserer noe av interesse!

16.jpg

Bena er kappe til lengde og klar for montering

20.jpg

Ett ben ferdig montert

19.jpg

Alle bena ferdig montert. Huzza!
 
På'n igjen med nye bilder. Det går fremover, men det skal sies det dukker opp litt uventede problemer med ujevne mellomrom.

22.jpg

Kragen limes på med Casco Polyuretanlim. Nye fine piggdekk forsikrer god kontakt mellom krage og fryser :)

23.jpg

På tide å montere lokket på kragen.

26.jpg

Viktig med opptegning og utpønsking av god løsning.

34.jpg

Lokket er festet og godt forankret med spikerbeslag.

36.jpg

Satser på at dette skal holde fryserlokket og plate på topp.
 
VonRabben skrev:
På'n igjen med nye bilder. Det går fremover, men det skal sies det dukker opp litt uventede problemer med ujevne mellomrom.

22.jpg

Kragen limes på med Casco Polyuretanlim. Nye fine piggdekk forsikrer god kontakt mellom krage og fryser :)

23.jpg

På tide å montere lokket på kragen.

26.jpg

Viktig med opptegning og utpønsking av god løsning.

34.jpg

Lokket er festet og godt forankret med spikerbeslag.

36.jpg

Satser på at dette skal holde fryserlokket og plate på topp.
  Ser meget bra ut!! Gratulerer med nye Goodyear ultra grip ice artic piggdekk ;)
 
Får utnytte tiden jeg bruker på å få meskevannet til rett temperatur med å komme med en oppdatering på keezeren. Selve skallet begynner å komme mer på plass nå.

39.jpg

Sjekker om layouten er korrekt, noe den ser ut til å være. Mangler bare de to nederste bitene på dette bildet. Dette er da fronter fra Ikea i bjørk.

43.jpg

Frest ut baksiden slik at den passer mot fryseren.

45.jpg

Passer perfekt! Huzza!

48.jpg

De tre øverste bitene limes først, slik at jeg har noe å legge  i mot på de resterende radene.
 
Har gått litt tregere med byggingen pga lim som må tørke mellom slagene, men her kommer det en oppdatering :)

51.jpg

Første rad sitter godt og nå limes flere plater på.

62.jpg

Fant ut at jeg ikke trenger å se lysene eller stille på termostaten, så dette bygges inn.

71.jpg

Fronten er ferdig! Endelig ;D Må si meg fornøyd med resultatet så langt.

Videre skal det monteres sider og topp:)
 
Ny oppdatering! Er ferdig med keezeren og den er nå plassert på sin rettmessige plass, i stua!

77.jpg

Limer på utforinger på sidene

85.jpg

Sidene kappes og prøvemonteres. Disse ble senere limt på i stua for å forenkle bæringen litt, fryseren har definitivt blitt tyngre...

088.jpg

Hull er markert og klar til boring.

090.jpg

4 steg nærmere ferdig:)

089.jpg

Utforinger for topplokket kappes og limes.

096.jpg

Masse lim må til. Lokket på fryseren er ikke akkurat helt rett, så her må det fylles i godt.

097.jpg

Topplaten limes, Gerton fra Ikea, bøk.

Keezer%2520stue.jpg

Keezeren i stua! Kraner påmontert.

Keezer%2520stue2.jpg

4 stk Perlick 525SS:)


Vil med dette takke de som har fulgt bryggeloggen:)

En stor takk til min kjære far, som er evig tålmodig med sin sønns mange rare påfunn. Takk for hjelpen!
 
Tilbake
Topp