Kenwood Grain Mill

Petter F

Norbrygg-medlem
Hei!

Nå har jeg flyttet til Oslo, og har ikke lenger en mølle å låne lett tilgjengelig. Tenkte å kjøpe meg en ordentlig en selv, men i og med at samboeren min har en Kenwood kjøkkenmaskin, tenkte jeg å sjekke ut ekstradeler til den. Kenwood har en Grain Mill:

http://www.kenwoodworld.com/en-int/Products/Kitchen-Machines/Kitchen-Machine-Attachments/Grain-Mill/

Noen som har erfaring med denne, eller tror den kan fungere eller ikke? Selv er jeg redd for at den ikke kan stilles inn grovt nok, og at det er plass til veldig lite malt i den skåla. Tar gjerne imot innspill!
 
Jeg er temmelig sikker på at du vil få for finkornet knusing til at den kan anbefales til brygging. Til bakverk er det nok derimot en annen sak.
Ellers har jeg hørt at det finnes utrolig mange hjemmebryggere i Oslo, så det skulle ikke være tvingende nødvendig at alle har sin egen maltkvern, sjekk ut nabolaget her inne. ;D
 
Er nok møller i bøtter og spann her nede ja..

Og Bryggselv selger jo nykvernet malt, og de er lett tilgjengelige ved Hasle t-bane stasjon..

(edit: bomma en stasjon.. sukk)
 
Bård skrev:
Nå vet du i hvertfall hvor Tøyen ligger. :)

Yepp!
Tror jeg har vært der bare et par ganger før, rett opp tbanen og rundt torget og inn på folkeregisteret/skattegreiene der inne for 6 år siden..
Har nå observert et par ekstra gater der :)
 
Tilbake
Topp