Kina-fat

Strandberg

Norbrygg-medlem
Var innom min lokale bryggebutikk i dag og skulle kjøpe et nytt corneliusfat. Har et av disse fra før av men har ikke brukt det til annet än å lagre en cider på ennå. Here's the thing.. fant ut at disse er made-in-china fat. Og det trenger jo ikke at bety noe da det garantert er mange foskjellige leverandører. Men har lest mye blandet om norsk solgte kinafat rundt om. Når prisen er den samme eller høyere än hva Italienske AEB fat selges for runt om blir jag litt skeptisk. Både til bruk og gjennsalgsverdi.

Opplevd kvalitet uten utstrakt bruk er dog ganske bra på disse. Dom føles solide og velgjorde ut. Er det noen av dere som har varit borte i disse og eventuellt har noen kommentarer?

Bryggebutikken har helt sikkert gjort en bra jobb, og sjekket ut at det er ting av god kvalitet. Er og sikker på at dom ikke har prøvd å lure noen. Men når ting some dette skjer, dom i butikken vet at kina-fat har et litt frynsete rykte på seg og det ikke er merket så kan jag ikke hjepe å bli litt skeptisk. Mulig jag er litt teit på sånne ting :p

Både Petit og Bryggselv selger fortsatt AEB så blir sikkert en bestilling der for min del denne gangen.
 
Jeg har bare AEB fat, og er som deg - skeptisk...
Synes det selvsagt er OK at de selger Kina-fat dersom dette er tydelig på nett og i butikk. Synes det høres merkelig ut at prisen er den samme. Får en følelse av at noen skummer fløten - selv om jeg ikke har noe belegg for dette
 
Kina fatene ligger på samme pris som orginal fat og er enige med andre at så lenge de er åpent om det og ikke skjuler at det er kinafat så er det ok

Men jeg kommer ikke til å kjøpe annet en orginal fat iallfall...

Easybrew
 
Jeg bestilte mine første fat fra brygging.no, skuffelsen var stor da det viste seg å være kinafat og koblinger (til samme pris som AEB)
For min del satt ikke koblingene tett nok på fatene, noe som førte til lekkasje av både øl og co2. Solgte dette utstyret for halv pris, og kjøpte nye ordentlig AEB fat og koblinger. Stooor forskjell på kvalitet:)
 
Husker tråden din #Kjjeetil. Du kan kanskje lime inn en lenke siden søkefunksjonen er nede?
 
Har ett kinafat (6L) og den innvendige sveisen er lite imponerende ifht de italienske. Det trenger ikke bety så mye forsåvidt. Men gummien som er brukt på det jeg har lukter mye. Som å gå inn i en biltema-butikk. Italienske fat lukter ikke.
 
Hmmm, må sjekke om det er Kinavarer jeg har. Har ikke tenkt på det tidligere.
Men erfaring med Kinavarer er at det er noe d....
 
Tilbake
Topp