• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Kjele/krabbegryte 36+ L ønskes kjøpt Trondheim.

Hei. Ønsker å kjøpe en kjele på minimum 36 liter. Kan være av billig tynn sort type krabbegryte/hyttekjele eller lignende. Med eller uten kran. med eller uten element. (skal montere selv om ingen har med)
Om noen også har en kjøleboks de vil bli kvitt så rop ut :)
 
Like før jul kjøpte jeg krabbegryte i aluminium på Obs bygg i Ålesund til 449,-.

Øystein
 
Ok, det er sikkert et resteparti fra høstens krabbesesong som de har brent inne med på lager :)
 
Har du sjekket Skibs & Fiskeriutstyr eller noen av de andre båtbutikkene i Fjordgata? Spør etter "krabbekoker" så skjønner de hva du vil ha. En slik kjele (i aluminium) koster deg ca. 500 kroner.
 
Gunnar84 skrev:
Får ta turen i helga om ingen har noe de vil bli kvitt :) takk for tips :)

Håper du kan dele dine funn her etterpå, da jeg også er på leting etter samme kjele...  :)
 
Jeg er ute etter det samme som deg, en tynn kjele for montering av kran og varmeelementer.
Jeg vurderer å kjøpe en slik hvis det ikke dukker opp noe annet:
http://www.okelektriske.no/fritid-l...tyr-tilberedning/krabbegryte-pinnekjottgryte 32 liter er nok for meg, siden jeg skal brygge 20 liters batcher. Tror de har 36 liters kjeler også, som er 35cm høye.
Det blir 159 kroner i frakt både for en og to kjeler, så vi kan spare litt på å bestille to sammen.
Men det hadde selvsagt vært best å finne noe i Trondheim. Skal fortsette å lete en stund til.
 
Hadde vært en mulighet ja, men har allerede en på 30, så vil helst opp på 36 eller større. Jeg klarer meg fram til sommeren med utstyret jeg har nå. Da er det vel sesong for både krabbegryter og kjølebager på obs:)
 
Til info så er OBS i krangel med leverandøren av de kjelene så regner med at de ikke får inn...

Til info så har Europris 35 liters kjøleboks til 149,- øverst oppå hyllan i midten av lokalet ca...
 
Jeg har skjekket litt rund i Trondheim etter kjeler.
Skips og fiskeriutstyr i Fjordgata 37 har 40 liters krabbegryter i aluminium til 599kr på lager i butikken. Denne er sikkert fin for deg, men litt stor til mitt bruk.
Fant ikke noen andre som har, har sjekket Europris, Coop bygg, hyttebutikken og de andre båtbutikkene i fjordgata.
 
Du kan jo fint brygge 20 liter i både 37 og 40 literskjele. Da har du samtidig muligheten for å brygge mer om ønskelig. Jeg kommer også til å brygge mindre batcher i denne.
 
Kansje ikke så dumt, men det spørs litt hvor høy 40 liters kjelen er. Jeg vil ha en kjele som er så lav at den kan stå på komfyren under ventilatoren, så jeg har mulighet til å både stå både inne og ute når jeg skal brygge.
Hva slags kjele har du nå, Gunnar? Noe du kan være interessert i å selge hvis du kjøper en større? Jeg skal i utgangpunktet lage meg en kjele med en tappekran montert så nærme bunne som mulig og ett varmeelement på hver side.
 
Jeg koker nå i plastkar på 27 liter. Har to electrim koke/meskekar. Bruker den ene til HLT, mesker i to gjæringskar og koker i den siste electrimen. Har også en gammel alukjele på 30 liter som har fastbrent mat som jeg ikke får ut. Har boret hull til element i det, men har ikke tatt sjansen på å brygge i det enda. Vil tro du får god plass på plata jeg. Jeg koker på kjøkkengolvet med et underlag under karet. Åpent vindu fikser det meste. Har et element på 2,4 kw og det gir rullende kok på ganske kort tid på 25 liter vørter. Planlegger å montere dette i den nye kjelen jeg evt kjøper. Er også termostat på elementet og det er meget greit når jeg har nådd kok. Bare å skru ned på halvparten for å opprettholde fin rullende kok.
 
Jeg kjøpte min 26-liters kjele (type sunwind hyttekjele) på coop obs bygg. Riktignok et år siden, og kanskje for lite ettersom tråden nevner 26+ liter...
 
Tilbake
Topp