Kjølebag 'Curver' (Clas Ohlson) egnet til mesking?

Eduard

Norbrygg-medlem
Hei. Jeg skal hjelpe en kamerat med å lage et meskekar av en kjølebag. Clas Ohlson selger en sånn på 32 liter til kr 198 (varenummer 34-6662), og siden Curver er et anerkjent merke (som nå er tatt over av Rubbermaid) så regner jeg med et noenlunde begrenset varmetap. Spørsmålet er bare: hva slags plast er kjølebagen laget av? Vi håper den er laget av PP, evt PE, men for all del ikke PVC, som avgir skadelige stoffer når temperaturen kommer over 60 gr.. Er det evt noen som har en sånn kjølebag og kan se om det er stemplet inn en liten trekant sammen med noen av disse bokstavskombinasjoner? Også symbolen med glass og gaffel vil være beroligende :).

346662_X_2008-01-29_103630_841.jpg
 
Jeg bruker en Curver-kjøler til mesking. Har en litt mindre modell enn den på bildet, men den har same form, bare et annet lokk. Fungerer helt utmerket. Jeg har et varmetap på ca. 1 °C på 90 minutter. Den er laget av PP-plast. Jeg har tatt den fra hverandre og etterisolert med alu-folie mellon isolasjonslagene. Vet ikke om det har den helt store effekten, men ble anbefalt å gjøre dette i sin tid (husker ikke av hvem). Det har nå i alle fall ikke skadet. De er jo rimelige også, så det er absolutt et greit kjøp (om man ikke er ute etter høy bling-faktor, men det betyr heller lite for meg).
 
Det er meget kjekt! Da vil vi gå til innkjøp av en sånn, samt litt alu-folie. At ikke vi så dette i Norge Rundt-klippet, som jeg viste ham som inledning. :)
 
Tilbake
Topp