Kjøleskap for fat, whirlpool arc103

Hei

Har egentlig lett lenge etter et lite kjøleskap som rommer 4 x 19 l cornelius og ble anbefalt et på forumet her med plass til 3 fat. Det kjøleskapet hadde prisen økt til 2300,-

Lette derfor etter alt. Og fant til slutt et whirpool kjøleskap som såg egnet ut. Kostet 1699 inkl frakt fra komplett.

https://www.komplett.no/whirlpool-arc103-ap-kjleskap/756664

Desverre viser det seg at bildene lyger litt og en har en kant nederst som gjør at en kun får plass til 2 x 19l men det er plas til co2 og litt annet snacks i bakgrunnen. Så har vel bestemt meg for å beholde det. Men tenkte uansett å informere så folk vet kor stort kjøleskapet er før en handler.. For mange så blir dette et ganske grei str og løsning

image.jpg image.jpg image.jpg
 
Da er kjøleskapet nedi 3,5 grader allerede :) i tillegg er det stillegående. Har ikke hørt noe dur fra det.

Det går også 1 fat på 9l i tillegg inn i kjøleskapet, tror kanskje at et 12 l går inn der 9 literen står..

image.jpg image.jpg
 
Gammel tråd, men plukker den opp allikevel. :)

Jeg har kjøpt dette kjøleskapet etter råd herfra, og det er en fin størrelse til 2 19L + noe div i bakkant som bildene til Easybrew viser.

Er det noen som har erfaring med å ta hull i dette skapet? tenker mest på å lage gjennomføring for CO2, slik at flaske+regulator kan stå utafor, og dermed frigjøre litt plass til muligens ett 9/12L fat i bakkant.
 
Jeg har ikke tråden for hånden akkurat nå, me mener Easybrew testa, og sa at det gikk akkurat med enten å skjære av litt av gjærlås, eller bare bruke blowoff på de 30L standard gjæringskarene.
 
Kan stilles til mellom 4 og 7 iht komplett.

Litt for kaldt for ales...
 
Sist redigert:
Går det 2 x 19 og 2 x 9 i skapet?
hvordan er det med plass hvis man vil ha gjennom gjennomføringer(shanks)?
 
Går det 2 x 19 og 2 x 9 i skapet?
hvordan er det med plass hvis man vil ha gjennom gjennomføringer(shanks)?

Tror ikke det går med 2 x9 og 2x19, men kan teste det når i kjæm hæm :)

Hvis du skal ha shanks i døra så buler døra litt ut så det kan hende det går, evt montere et tårn på toppen..

Easybrew
 
Tror ikke det går med 2 x9 og 2x19, men kan teste det når i kjæm hæm :)

Hvis du skal ha shanks i døra så buler døra litt ut så det kan hende det går, evt montere et tårn på toppen..

Easybrew


Her er bilder, har nå 2 x19 og 1x9 og en som jeg er usikker på men tror det er 11 l. Så det går faktisk 4 fat i kjøleskapet. Litt vanskelig å ta skikkelig bilde av det.

Tok bilde av døren og kanskje det går med shanks helt oppe i døra men tror faktisk jeg sjøl hadde satset på tappetårn på toppen av skapet.

Angående kulde i skapet så kan en justere det med en stc 1000. På maks har jeg faktisk fått det så kaldt at jeg har fryst et fat med eplecider så jeg har stilt termostaten på minimum og er svært fornøyd med kulden en får. Passelig for de alen som jeg drikker :)

Easybrew
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    186,1 KB · Sett: 317
  • image.jpg
    image.jpg
    115,6 KB · Sett: 300
Kan du være snill å ta mål av skapet innvendig over hyllen? Lurer på om det er plass til standard 30l gjæringskar i dette?
 
4x19 går nok ikke, men hadde håpet at han kunne oppdatere om det var plass til gjæringskar inni der?
 
4x19 går nok ikke, men hadde håpet at han kunne oppdatere om det var plass til gjæringskar inni der?

Hei

Mener på at jeg postet bilder av 30 l europris gjæringsbøtte i dette kjølskapet men finner det ikke.

Uansett her er bildet, får å få plass må en trykke gjæringslåsen helt nedi pakningen. For enda bedre plass kan en sage av noen cm på toppen av gjæringslåsen. Eller få tak alternativ gjæringslås eller blow off slange..

Mvh
Easybrew
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    84 KB · Sett: 225
  • image.jpg
    image.jpg
    87,3 KB · Sett: 218
Så det er faktisk mulig å presse inn 4 stk 19l der? :)


Hei

Går ikke med 4 x 19l på grunn av høydeforakjell i skapet. Men jeg har hatt 2 x 19l, 1 x 11l og 1 x 9 l samtidig inne i skapet uten problemer.. Så 2 x 19 og 2x 11 samtidig bør gå bra

Easybrew
 
Tilbake
Topp