• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Kjøleskap ønskes

Jørn Hammerud

Norbrygg-medlem
Jeg har veldig lyst på et lavt kjøleskap, et kjøleskap som kan romme et 30-liters gjæringskar. Jeg har et autosøk inne på finn.no, og selv om det kanskje er å tro på julenissen, prøver jeg lykken her også, da autosøket ser ut til å trekke ut.
Er det noen som har et kjøleskap til overs, maximus høyde 84 cm, og som kan romme et kar? Som vanlig er man ute etter så billig som mulig...  ;D
 
Har du sjekket elektro-forretninger? de får jo ofte inn "ødelagte varer" som du kan få gratis. Så lenge kompressor funker så kommer du jo langt ved å koble til en STC-1000. Legg også inn under ønskes kjøpt på finn.no så får du nok henvendelser fra folk som vil kvitte seg men som ikke gidder å betale for annonsen på finn
 
Jeg spurte etter et ødelagt kjøleskap/fryseboks på Facebook blant mine venner. Tilbudte meg å fjerne det for dem: Fikk 5 tilbud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Slettes ikke dumme ideer dere serverer her. Men er det lov å rappe de kasserte varene fra f. eks. Elkjøp? Jeg tror ikke det, men det er jo mye jeg ikke veit. :)
Har bestilt STC-1000 fra ebay, og den er på vei, sammen med et varmeelement.

Takk til begge to.

Edit: Glemte å takke.
 
Jørn Hammerud skrev:
Men er det lov å rappe de kasserte varene fra f. eks. Elkjøp? Jeg tror ikke det, men det er jo mye jeg ikke veit. :)

I Ålesund er det ikke uvanlig at det står store kassebiler med landkode PL parkert ved Elkjøp som venter på elektronikk vi nordmenn vil kvitte oss med. Kan ikke fatte at butikken skal krangle på det. De slipper jo å betal for frakten til dynga :)

Øystein
 
Du bør iallefall ikke stikke opp på elkjøp carl berner og rappe elektro avfall. De har hengt opp skilt med at de politianmelder alle som tar med returnert elektronikk.
 
Ta turen til Elkjøp eller lignende og snakk med de på varemotak. Si hva du ønsker og trenger. Si at de får litt øl vist de finner et skap som virker :). Dette gjorde jeg og det gikk ikke lenge før de ringte å sa at de hadde funnet et bra skap :)
 
Facebook to the rescue! En kompis hadde jo et stående i boden. Herrlig flaks!
Han sa at det riktignok var en liten fryseboks øverst, med plass til 3 grandiser. Vet noen om dette har noe å si for temperaturkontroll med STC-1000 og en 100 W varmeplate? Bør/kan man deaktivere frysedelen?
 
Jeg bruker selv en slik en. Fryseboksen på toppen har ingenting å si. STC-en regulerer jo temperaturen etter hvor du har sensoren, og bryr seg lite om tempen i fryseboksen. Å deaktivere den er nok bare mer trøbbel enn nødvendig. :)
 
Kult! Takk for det.
Og kjøleskapet som kunne blitt mitt, er dessverre for lite til å romme et gjæringskar, så ønsket mitt står fortsatt ved lag dersom noen skulle ha et til overs :)
 
Det er håp der ute. Eg fekk tak i eitt i Oslo i dag, på Finn.no. Det var eit integrert skåp som var med eit kjøken som dei gav burt. Det ligg nokre kjøleskåp på "gis bort", så du kan sjekke der og. Lykke til!
 
Takker for oppmuntrende ord :)
Drar til London i morgen og trøstedrikker så lenge :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp