1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Kjølespiral

En tråd i 'Utstyr' startet av Stig Helge Eriksen, 22 Mai 2020 kl 23:17.

Tags:
  1. Stig Helge Eriksen

Stig Helge Eriksen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei

Har kjøpt min første ølbrygger, en Brewbie 30 fra Netthandelen, etter kun å ha brygget med ekstraktsett før.

Mitt spørsmål gjelder kjølespiralen. Den er 8 mm. Hvordan lager jeg en overgang til en vanlig kjøkkenkran...?

2. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det spørs hvilke gjenger det er. På noen passer en Gardena-kobling direkte, på andre må du ha en overgang.

2.jpeg

3. Stig Helge Eriksen

Stig Helge Eriksen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

På kjølespiralen er det ingen gjenger. Etter som Gardena-koblinger er tilpasset 12 mm. slange så er jeg redd for lekkasjer på kjølespiralen hvis jeg bare bruker slangeklemme på en 12 mm. slange. Eller tar jeg feil?

4. LarsUlv

LarsUlv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Du tenger vel en klemringskobling, der klemringen passer til dimensjonen på røret i kjølespiralen og nippelen passe til gardena-koblingen linket til over her.

Nippel han

jeg vet ikke om det er rett størrelse jeg har linket til her, men du trenger to sånne

Børre Aursnes liker dette.
  5. JAMBO picobryggeri

JAMBO picobryggeri
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg var på Tess og fikk slangebiter som passet på spiralen og overgang til 1/2" slanger.

LarsUlv liker dette.
  6. Kaffewit

Kaffewit
    Expand Collapse
    Registrert bruker

7. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Kjøp iallefall klemringskoblinger til 1/2" gjengede stusser slik LarsUlv sier. Så slipper du noen form for strikk&binders-hassle med de endene iallefall.

Del denne siden