Kjøling av øl på fat

Henebbe

Norbrygg-medlem
O'hoi

Ønsker å brygge meg en tappeanordning for fat. Selve tappetårnet har jeg kontroll på æ, men jeg er usikker i forhold til kjøling! Jeg ønsker å ha annordningen stående i en TV-stue, så jeg må være plasseffektiv!
Min ide var å bygge en kasse som jeg isolerer, men jeg er usikker på hvordan jeg skal få kjølt ned fatene i kassen! Noen som har noen tanker/ideer rundt dette?
 
Enkleste og billigste er å bruke en liten fryser eller et lite kjøleskap. Du trenger noe som har en kjølekompressor innebygget, og da er disse to alternativene enklest og billigst. De er da isolerte, støyer lite om de er av nyere dato og gjør jobben greit.

Sjekk kegreator-tråden, masse tips og inspirasjon der.
 
Takker for svar! Har nå kjøpt et kjøleskap, hvor jeg får plass til 2-3 fat! Skal hente det til uka! Er det viktig at CO2 tanken står inne i kjøleskapet eller kan jeg bore hull i siden og tre slangen fra tanken gjennom der? Er det noe jeg bør tenke på når jeg lager hull i døren(til kranene), er det "vitale" deler som er i døren, eller kan jeg bare bore der det passer meg? Har ca 17000 tommeltotter(som dere kanskje skjønner)!
 
Gassen kan stå både inne og ute.. du bør undersøke om det går gass i sidene i kjøleskapet, eller om det bare er gass på "bakveggen" tryggeste løsningen er å borre hull i døren, men da har du slanger som er i veien når du åpner og lukker kjøleskapet.. hvilket skap har du kjøpt?
 
Det pleier ikke være noe vitalt i døren. Men i siden kan det være kjøleren hvis ikke det er et kjøleskap av typen med kjøleribber inni.

Jeg har tredd co2 slangen inn i dreneringshullet.
 
Takk for svar! Det høres ut som en god løsning! Noen erfaring med lakkering av kjøleskap? Skapet jeg har kjøpt er et eldre skap fra Finn.no....så det ser ikke superfresht ut:)
 
Tilbake
Topp