Ei slik løsning må være beregnet for folk som ikke har tilgang på rennende kaldt vann. Vil tro at i Norge er slike løsninger lite aktuell, men dersom jeg skulle finne på å brygge på hytta hadde denne løsninga vært en mulighet :yes: .
Har ikke bilder fra bygginga av motstrømskjøleren, men det er ganske enkelt når man først setter igang. Det "magiske" ;D skjer inne i de 2 T-stykkene som sitter på hver ende. 12mm røret som vørteren strømmer gjennom går rett gjennom og ut av T-stykkene. Der 12mm-røret stikker ut av T-stykkene må man redusere diameteren på T-ene fra 22mm til 15mm (som et 12mm rør akkurat kan trees gjennom om jeg ikke husker helt feil). Når dette reduksjonstykket loddes mot T-stykket samt mot 12mm kobberrøret blir det tett. Man sitter da igjen med 2 ender av T-en (90° i forhold til hverandre) der 12mm røret stikker ut av den ene. Slangen skal trees over 12mm-røret og over T-stykket (før begge ender loddes) og festes med slangeklemmer på begge sider. Vi forlenget denne delen av T-ene med en rørbit for å få bedre anlegg. Den siste enden at T-en skal være for vann inn/ut og kan også forlenges litt for bedre anlegg. Kanskje ikke verdens beste forklaring, men det du trenger er: 2 stk 22mm T, 2 stk reduksjon fra 22mm (kan stikkes inn i t-ene om jeg ikke husker feil) til 15mm samt 4 biter med 22mm kobberrør for å forlenge de gjenværende endene av T-ene. I tillegg kommer jo 12mm-røret, slangen og slangeklemmer. Endene for tilkobling av vann kan også reduseres til 15mm og benytte 15mm rør der for enkelere tilkobling av hageslange.