Kjøp av 30L hjemmebryggeri, hva skal man velge?

Hei

Vi er to kompiser som har noen brygg bak oss, og skal nå gå over til en kompaktbrygger på rundt 30L, jeg har lest side opp og side ned på forumet her, og blir mer belyst for hver tråd jeg leser(tror jeg) men så lenge man ikke har råd til speidel braumeister så er det vanskelig og finne ut hva man skal kjøpe. Har egentlig to valg,
Bratberg kompaktbrygger Gen2 - Med kjøler og pumpe
eller

Beer Brew 30 (Ver.3)
De er ikke helt ulike og ligger i den prisklassen vi ønsker og være til og begynne med. Vi kommer til og sette 25L batcher. Kommer til og modifisere etterhvert, men ser ikke på det som et problem med noen av de. Fint om jeg kunne motatt noe veiledning. Er for tiden i Asia på arbeid og har tenkt og bestille ila de 3 ukene jeg er her nede slik at det venter på meg når jeg kommer hjem.
 
Heller brygge flere ganger, vi har brygget 15L batcher så langt og delt. Drikker det som oftest sammen, og gir bort en del smaksprøver. Men holder oss øllet selv. :) Hadde håpet noen har hatt begge typene og har klare synspunkter på hva som er og foretrekke. Slik at man slipper og gå i eventuelle feller andre har gjort.
 
Hei. Jeg har brygget med BeerBrew 30 v.3 i 3/4 år og er veldig fornøyd med den. Jeg har ikke gjort noen modifikasjoner.
Jeg er veldig fornøyd med den trinnløse effekt regulatoren, for justering av ønsket kok.
Ikke så fornøyd med plast ringen på toppen og løfte opplegget maltrøret.

Har bare lest om, ikke prøvd løfte mekanismen av malt røret på Bratberg som virker som en smart løsning.
Så en brygger satt sammen av de beste løsninge fra begge ville vært supert:)

Uansett hvilken brygger dere velger, så blir det bra øl.
 
Har BB30 v.2 og har hatt den i snart 3 år. Har for lengst vokst ut av den, da jeg ofte brygger større batcher, men det hender rett som det er at jeg brygger både små (10-15 liter) og mellomstore (20-25 liter) batcher, og da bruker jeg BB30. Ikke til mesking, men som HLT og BK. Det jeg prøver å si er at BB30 er et flott utgangspunkt å starte med, og at den gjerne kan vokse med bryggeriet ditt når du eventuelt vil skalere opp/utvide.
 
Tilbake
Topp