Kjøpe deler til kegerator på ebay

Hei
Skal bygge en kegerator av kjøleskap. Er det noen som har erfaring med deler kjøpt på ebay?

Skal etter planen bruke tårn med 3 kraner m/skumkontroll (mulig 2)

Ser deler på ebay er mye billigere en her hjemme. Kvaliteten varierer nok veldig, men antar det finnes veldig mye bra også. Til syvende og sist er nok det meste "made i china"

Legg gjerne link til utstyr dere har god/dårlig erfaring med.

På forhånd takk :)
 
Jeg har kjøpt kraner i krom fra Kina, planlegger å bytte med rustfrie fra Kina da mine også begynt å bli misfarget innvendig. De har Perlick-style forward seal eller Intertap i rustfritt, heller mot Intertap da disse virker å være veldig like ventmatic. Kunne forsåvidt vurdert ventmatic fra tapcooler men de har vært tomme for de på lager ganske lenge. Et søk på stainless perlick eller Intertap på Ali så finner du ganske raskt hva jeg mener. Intertapene finnes også med flow Control.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har erfaring med krom kraner kjøpt i norge som ikke er bra. I USA er ikke krommet messing lov på nmringsmidler med lavere pH enn 6.
Jeg har nå en rustfri "no name" kran til testing. Gjennomføringen så ut til å ha et kobberbelegg innvendig. La den i 30% saltsyre i går. Ingen endring etter 2 timer, så dette lover bra. Krandelene er demontert og ligger i en boks med øl. Så jeg vet mer om ei uke.
Her er litt om krombelagte kraner.
https://daastoel.wordpress.com/korrosjon-pa-tappekraner-i-krom/



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvor sikker kan man være på at kraner og andre deler fra Ebay eller Aliexpress faktisk er laget i den stålkvaliteten som er oppgitt? Eller at det faktisk er stål og ikke krommet messing? At pakningene ikke er giftige?

Ser på det som verktøy fra Biltema, ikke kjøp det om det er noe som skal brukes ofte. Da ender man ofte opp med å måtte kjøpe den dyrere varianten senere.

Jeg ville heller ha brukt noen ekstra kroner på kvalitet.
 
Hvor sikker kan man være på at kraner og andre deler fra Ebay eller Aliexpress faktisk er laget i den stålkvaliteten som er oppgitt? Eller at det faktisk er stål og ikke krommet messing? At pakningene ikke er giftige?

Ser på det som verktøy fra Biltema, ikke kjøp det om det er noe som skal brukes ofte. Da ender man ofte opp med å måtte kjøpe den dyrere varianten senere.

Jeg ville heller ha brukt noen ekstra kroner på kvalitet.

Relevant problemstilling, det er mye rart på Ali men de ting jeg kjøpt der som vært dårlig eller i noen fall rent farlige har vært Mac-ladere og annen moro, alt av bryggeutstyr har stort sett vært bra kvalitet, unntaket har vært disse tappekraner i krom, som forsåvidt virker å være samme som et å får kjøpt i Norge. Men det er alltid litt av en gamble.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ball lock-koblinget fra Kina er ikke av samme kvalitet som dem vi har her (CMB fra USA eller Tyskland). Har vært riktig type når jeg har kjøpt fra ebayselgere i vesten. Ligg unna Ali for sånt.
 
Tilbake
Topp