Kjøpe store kjeler (>50 L) i rustfritt stål

Hei folkens

Noen som har noen tips til steder å kjøpe store, enkle kjeler i rustfritt stål? Jeg trenger en på omtrent 60 liter (HLT), en på omtrent 90 liter (meskekar) og en på omtrent 70 liter (kokekar). Jeg ønsker meg enkle og greie kjeler slik at jeg heller kan montere det jeg vil av kraner selv, ikke Blingmann Boilermakers etc. Tips mottas med takk.
 
Dæven der var det mye interessant til bra priser :)
Fine rimelige ølglass også: http://www.2080.no/Glass/%C3%98lglass.aspx
 
Eller du kan bruke gamle varmtvannsberedere. De er av rustfritt stål og de fleste/ mest vanlige er rundt 200 liter.
 
Mr.Baggins skrev:
Eller du kan bruke gamle varmtvannsberedere. De er av rustfritt stål og de fleste/ mest vanlige er rundt 200 liter.

Ja, jeg har tenkt på det, men det er litt rigg å få tak i, vaske og fjerne gammel isolasjon o.a.? Og er de ikke mye tyngre pga tykkere gods?

Hvor fårman tak i gamle beredere?
 
Jeg har fått tak i mine hos et lokalt rørleggerfirma. Bare å prate med de så får du hvis de har. De kaster bare likevel, og de må betale for det. Så sånn sett er det en vinn vinn situasjon.

Å strippe en tank er gjort på 10 minutt. :)
 
Mr.Baggins skrev:
Jeg har fått tak i mine hos et lokalt rørleggerfirma. Bare å prate med de så får du hvis de har. De kaster bare likevel, og de må betale for det. Så sånn sett er det en vinn vinn situasjon.

Å strippe en tank er gjort på 10 minutt. :)

Vi betaler ikke for å kaste dem, grosistene er plikta til å ta beredere i retur. akkuratt som andre butikker som selger el. utstyr er pliktige til å ta det i retur.
Men det er iallefall igen problem å få tak i, gjør en deal med en lokal rørlegger eller sving innom en rør grosist i nærheten så har dem oftes konteinere med gammle beredere :)
 
Tar opp denne tråden ang. varmtvannsbredere. Skal nå starte all grain brygging og er på utkikk etter utstyr. Hva må gjøres med disse brederne for at de kan brukes til brygging? Kan man kun meske i de, eller går det også ann å koke vorter i de? Isåfall er de flate under slik at de kan brukes på induksjon? Masse spørsmål her nå, men er ganske fersk på dette :)
 
Deier bua i botnen og er nok ikkje ideelle til induksjon. Ellers kan du gjere kva du vil med dei. Fyre med gass, ved, elektrisitet, brygge, bade, koke krabbe og så vidare. God stålkvalitet og ein fin resurs er det.
 
Akkurat, da blir det nok en rustfri kjele. Fant en 50 liters på Niche til 1225,- med lokk, det må vel være en grei kjele og pris?
http://www.niche.no/dining/kjele-o-40cm
Er veldig usikker på hva jeg ellers trenger pga at jeg ikke har erfaring. Har tenkt på mesking i kjele (BIAB) i kjøleboks eller i isolert gjæringskar. Hva er å anbefale mtp best utbytte, pris og tidsforbruk?
 
Aasbrygg skrev:
Akkurat, da blir det nok en rustfri kjele. Fant en 50 liters på Niche til 1225,- med lokk, det må vel være en grei kjele og pris?
http://www.niche.no/dining/kjele-o-40cm
Er veldig usikker på hva jeg ellers trenger pga at jeg ikke har erfaring. Har tenkt på mesking i kjele (BIAB) i kjøleboks eller i isolert gjæringskar. Hva er å anbefale mtp best utbytte, pris og tidsforbruk?

Niche selger vel ikke til privatpersoner?
Mener å ha lest her inne at noen har handlet derfra, men da over tlf og hentet varene der.
 
Har selv bestilt mine kjeler på 2080. super service! en av kjelene jeg fikk hadde en LITEN bulk og de sendte ny med en gang :) gode priser har de også!
 
Bestillte fra Niche idag jeg, 50L med lokk til 1500,- inkl frakt. Synes det var billig for en stålkjele.
 
Tilbake
Topp