Koble bort termostat i kjøleskap

Ken571

Norbrygg-medlem
Klarer ikke google meg frem til riktig svar, så jeg spør i forumet her. Kan jeg koble sammen brun og sort ledning for å kjøre kjøleskapet kontinuerlig? Skal styre hovedstrømmen med STC-1000. Den blå ledningen er til lysbryter har jeg funnet ut, og det trenger jeg ikke.

IMG_0242.JPG
 
Hvis du ikke vil ha lyset på fjerner du den sorte. Og flytter kabelskoen med brun ledning som kommer fra veggen på punktet der den svarte stod. Gjentar at det skal være den brune som kommer fra veggen.

Da kan du plugge i kjøleskapet på vanlig måte men intern termostat er ute av ligningen.
 
Du er oppe ved termostaten på det bildet. Gjør det nede ved kompressor. Da trenger du bare flytte på kabelskoen. Men ja. Det ville gjort samme nytten.

Tape over den svarte så alle som stikker huet sitt baki der kan se at det er gjort med vilje. Det vil ikke gå strøm gjennom den hvis du gjør som jeg beskrev, men dog.

Forøvrig så er den brune like mye til lyset som den blå ;)
 
Hvis du ikke vil ha lyset på fjerner du den sorte. Og flytter kabelskoen med brun ledning som kommer fra veggen på punktet der den svarte stod. Gjentar at det skal være den brune som kommer fra veggen.

Da kan du plugge i kjøleskapet på vanlig måte men intern termostat er ute av ligningen.




Siemens Kjøleskap, koble forbi termostaten tror nemlig den er deffekt. skapet kjøler til det er ca 2 grader. etter dette blir det bare varmere og varmere i skapet. tar jeg strømmen ut en stund og repeterer skjer det samme.

Et det noe som vet hvordan jeg skal koble?
 

Vedlegg

  • IMG_0692.jpeg
    IMG_0692.jpeg
    95,6 KB · Sett: 93
  • IMG_0693.jpeg
    IMG_0693.jpeg
    95,4 KB · Sett: 87
Tilbake
Topp