Kölch - trenger man blow off tube?

Har brygget en kölch med wyeast 2565. Trenger man blow off tube til denne? I så fall, har noen en bra patent på hvordan man lager en til et europris-gjæringskar?
 
Jeg kjøpte PVC slange far ClasOhlson (http://www.clasohlson.com/no/PVC-slange/Pr490412010)
Tror diameteren var 10mm innvendig og 14mm utvendig. Tok ut den røde pakningen av spannet fra Europris for å få størst mulig diameter.

En bit av denne slangen fra karret og ned i en 1,5L flaske med vann. Et par runder med elektriker tape rundt slangen før jeg stakk den ned i lokket ga en helt tett kobling mellom lokk og slangen.

Jeg brukte dette for første gang for noen uker siden da jeg lagde 25L Hveteøl i Europrisspann. Det var en del skum og gjær som ble blåst inn i slangen og ned i flasken under en særdeles kraftig stormgjæring. Jeg vasket og renset slangen underveis for å være siker på at den ikke skulle gå tett for meg, men det var nok strengtatt ikke nødvendig.
 
Jeg bruker noen 5ish dråper foam control og korken løst på på alle mine brygg... My 2 cents;)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp