Kommer bare kullsyre av tappekranen.

Har gått over til fat etter å ha gått lei flasker. Har kjøpt Kegland kjøleskap med 3 kraner. Foreløpig bare SodaStreampatroner. Har koblet opp alt og det virker riktig nok. Har ikke brygget øl akurat nå så prøver å lage brus i første omgang. Har stilt inn trykket ut på regulator på ca 2 bar. Ristet fatet og hører det går kullsyre inn i brusen. Etter å ha gjort dette ganske lenge prøver jeg å tappe fra tårnet men det kommer bare kullsyre. Rister mer og samme resultat. Nå har jeg tømt en patron.
Trenger tips om hva jeg gjør galt.
 
Har gått over til fat etter å ha gått lei flasker. Har kjøpt Kegland kjøleskap med 3 kraner. Foreløpig bare SodaStreampatroner. Har koblet opp alt og det virker riktig nok. Har ikke brygget øl akurat nå så prøver å lage brus i første omgang. Har stilt inn trykket ut på regulator på ca 2 bar. Ristet fatet og hører det går kullsyre inn i brusen. Etter å ha gjort dette ganske lenge prøver jeg å tappe fra tårnet men det kommer bare kullsyre. Rister mer og samme resultat. Nå har jeg tømt en patron.
Trenger tips om hva jeg gjør galt.
Sikker på at du har kobla til riktig utgang fra fatet?
 
Ja det er jeg ganske sikker på. Regner med at der det ståt OUT er "øl ut" og opp i tappekranen. Sjekket en gang til nå for å være helt sikker.
 
)/&%(/¤(/%&)(/&/&)&% Måtte jo ut å sjekke da. Kjøpte 4 fat. Tok bare det første og beste jeg vettu. De 3 andre har stigerør. Driver å tapper om nå. Har litt gass fra Sodastreamen inne. Problem løst håper jeg....
 
Tilbake
Topp