Så langt 15 stk. Flere skal komme. Mulig dette kunne vært postet i Kommersielle oppskrifter (fra bryggeriene), men redd det det drukner der så lenge man ikke oppdaterer første post.
Jeg anbefalte den til junior, og nå drikker hele vennekretsen hans kun den (når de ikke kan få tak i ølet mitt, da.) Om jeg kunne brygge noe sånt, ville jeg antakelig bli kanonisert.
Det er ikke kommet noe fra Rygr enda, men det kommer nok. De får vel ganske mye skryt for lagerene sine, så sikkert flere som ønsker de oppskriftene (pils og lager)
Jeg anbefalte den til junior, og nå drikker hele vennekretsen hans kun den (når de ikke kan få tak i ølet mitt, da.) Om jeg kunne brygge noe sånt, ville jeg antakelig bli kanonisert.
Er det du som legger inn oppskrifter @JEG? Jeg fikk Fat Earl fra Lervig tilsendt på mail fra Mike. Den er skalert og lagt inn her under kommersielle oppskrifter også.
Ser i oppskriften Stjerneskudd at chocolade malt står oppført 2 ganger Malts (6.66 kg)
5.98 kg (89.8%) — Thomas Fawcett Pale Malt, Maris Otter — Grain — 5.9 EBC
440 g (6.6%) — Thomas Fawcett Crystal Malt — Grain — 118 EBC
120 g (1.8%) — Thomas Fawcett Chocolate Malt — Grain — 1000 EBC
Ser i oppskriften Stjerneskudd at chocolade malt står oppført 2 ganger Malts (6.66 kg)
Det må vel være et annet malt? Prosentsummen blir jo 100, så begge tilsetningene på 1,8% skal sikkert være med, men neppe med det samme maltet.
edit: Det måtte eventuelt være fordi halvparten av sjokolademaltet tilsettes seinere, ved starten av skyllinga - Gordon Strong-style. Men det høres litt rart ut.
Er det du som legger inn oppskrifter @JEG? Jeg fikk Fat Earl fra Lervig tilsendt på mail fra Mike. Den er skalert og lagt inn her under kommersielle oppskrifter også.
Under finner du oppskrifter på brygg fra eller relatert til Rogaland. Alle oppskrifter er laget med programmet Brewfather. Du kan se oppskriftene ved å trykke på lenken. Dersom du bruker Brewfather…
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.