Kommersielt (eller poløl) eksempel på godt hveteøl?

Sitter nå og drikker en paulaner hefe-weizen, og lurer på om dette er hva jeg skal trakte etter/strekke meg etter?

Derfor lurer jeg på hva dere ser på som ett godt eksempel på en god tysk hvete?
 
Synes begge som er nevnt er veldig gode, men weihenstephaner som Olof nevner hadde nok vunnet en shootout for meg, litt mindre banan som gjør at mye annet kommer frem.
 
Godt å høre :) Da kan jeg konkludere med at jeg synes weizz er helt okey men ingen favoritt. Bedre enn pilsner men har litt å gå på ift en pale ale;)
 
Jeg er egentlig ikke noe hvetegutt, men kjøpte meg en Hoegaarden Wit for en liten stund siden, og den må jeg si var veldig god :) anbefales ;)
 
Fersk weissbier fra fat i Tyskland er også ganske mye bedre enn gamle flasker i Norge.

(Hefe) Weissbier er tysk hveteøl, wit (typisk Hoegaarden) er belgisk med tilhørende gjærtype og koriander og appelsinskall.
 
Husker faktisk veldig godt noe syrlig men frisk hveteøl fra amsterdam (utrolig at jeg husker noe i det hele tatt!)...noe av det beste jeg har prøvd. Nå ja, sitte ved prinsengracht eller et sted mer bohem og nyte en lokal hveteøl i amsterdam når sola viser seg..konge! Blir aldri det samme på flaske..og lokale bryggerier i norge har stortsett failet spektakulært (bare suger etter min mening...men er vel min mening om det meste om norsk øl!)...må du bli den første til å brygge en ekte syrlig men forfriskende hveteøl!
 
Jeg slenger meg på Erdinger Dunkel også! Etter 4 dager i Heidelberg fikk jeg skikkelig sansen for Dunkel. Har prøvd Erdinger sin et par ganger etter jeg kom hjem å det bringer bare frem gode minner.
 
Aas weizen er vel ikke sånn halvgæren hvis jeg ikke husker feil. Det er riktignok en del år siden jeg smakte den.
Men kom igjen a...Weissbier på BOKS?
 
Tilbake
Topp