Komplett beskrivelse av DIY bryggeri

Hei.

Når jeg sitter å ser på forumet, finner jeg mange gode tips om hvordan man kan løse forskjellige utfordringer med DIY bryggeri, men føler ikke jeg finner en komplett steg for steg guide.
Er det noen her inne som har en komplett guide med steg fra A til Å om hvordan man kan bygge et komplett hjemmebryggeri?
Legg gjerne inn linker til slike sider i en kommentar her :)
 
Hvor mye ønsker du å brygge?
Har du noen tanker om hva du skal ha??
Jeg har et trekjele bryggeri med HERMS som gir 25 liter. Kan godt få en guide på det, men er jo liten vits viss du tenker Noe helt annet.
 
Hvor mye ønsker du å brygge?
Har du noen tanker om hva du skal ha??
Jeg har et trekjele bryggeri med HERMS som gir 25 liter. Kan godt få en guide på det, men er jo liten vits viss du tenker Noe helt annet.

Hadde planer om noe tilsvarende som beerbrewer 30 eller beerbrewer 60 her :)
 
Kan gjerne deles inn i forskjellige kategorier. Gass, elektrisk, rims etc......

Kanskje de som har tid og annleding til å sette sammen en en komplett byggebeskrivelse, kan lage den som egen tråd i forumet og merke innlegget med komplett byggebeskrivelse?
 
Hadde planer om noe tilsvarende som beerbrewer 30 eller beerbrewer 60 her :)
Beer brew er jo ferdige kjeler med termostat. Da er det ingen beskrivelse å lage da den allerede er ferdig og det er dette du ønsker deg.
Ser ikke hensikten med lange beskrivelser til herms/rims og 3 kjelesystem når nøkkelferdig er ønskelig
 
Det finnes ikke en IKEA standard for DIY bryggeri. Det ligger litt i begrepet... DIY...
Det er 100-vis av små og store varianter, og da er én beskrivelse umulig.
Du må ta en beslutning på om du ønsker å montere (IKEA), eller bygge (DIY) ditt bryggeri
 
Jeg er fullt klar over at det ikke finnes noe "flatpakke" bryggeri ala Ikea, men det hadde vært veldig kjekt med noen gode linker til folk som bygger bryggeri selv som inspirasjon.
 
Det er vel like greit å søke etter komponenter som danner et bryggeri og så velge hva du selv vil ha. hlt/herms/meskekjele/kok/kontrollpanel/kjøleskap/magnetrører/etc/etc.

Du kan jo starte med theelectricbrewery.com
 
Det fins bøker om brygging på norsk som fortel deg om dette - å læra seg det grunnleggjande er ofte det greiaste.
 
Og et DIY bryggeri blir aldri komplett. Alltid modifiseringer og endringer. Det er jo det som er gøy
 
Hvis du vil ha noe alla bb30 eller bb60, så ville jeg bare kjøpt en slik. Prismessig kommer du veldig fort opp i samme pris uansett. Det er min erfaring etter å ha bygget mitt selv. Men kanskje lurt å vente en måned eller 2 til bb30/bb60 Automatic kommer. Og heller ta valget da.
 
Tilbake
Topp