• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Konisk gjærtank 78L

Pedersen

Norbrygg-medlem
Hallo.
Vurderer å selge en konisk gjærtank pga jeg vil ha en litt mindre en.
Har ikke vært ikke vært brukt, kvaliteten vil jeg si er god, høyglanspolert innvendig og utvendig, man ser jo sveisene på føtter og håndtak innvendig, men dette har ikke betydning for bakterier da det ikke er porer i stålet, dette er også noe man ser på feks ss brewtech sine tanker også.
Følger med racking arm med 1,5" Tc kobling.
Termometer i thermowel og 1" kule ventil til tapping av trub og gjær følger også med, det man mangler til å gjære i denne er ventil på rackingarm og silikonpropp med gjærlås eller 1.5" TC blow off.
Dimensjoner er H:100cm D48cm.
Konen har 60 graders vinkel.

Selges HBO 5000,-
Sendes ikke da jeg ikke har noe emballasje til det.
Kan være behjelpelig med frakt til Lillehammer og Gjøvik området.
IMG_2078.JPG IMG_2079.JPG IMG_2081.JPG IMG_2083.JPG IMG_2085.JPG IMG_2086.JPG IMG_2088.JPG IMG_2089.JPG IMG_2082.JPG IMG_2080.JPG
 
Sist redigert:
Er ute etter ss brewtech 53l tank da disse passer perfekt inn i gjærskapet mitt og jeg stort sett brygger 45l batcher.
 
Hadde håpt jeg kunne fått noe over 5.000 for den. Er brukt en 10-15 brygg og er blitt pent behandlet.

Jeg skal ha en slik tank, en eller annen gang. Men den må passe gjæringskap og lommebok.
Hva er denne tanken sine mål? Vi snakker vel 94 cm i høyde og 46 cm i bredde?
Er det akkurat lik som bildet du sendte med? Dvs "vanlig" kuleventil ingen butterfly ventil eller annet knask?
 
Skulle gjerne hatt en slik tank, men lurer litt på hvordan dere får flyttet den inn/ut av gjærskapet? Står den kanskje i skapet under både fylling og tapping?
 
ville nok hatt den stående i skapet og fylt den med vørter der, går jo ann å sette på litt CO2 trykk når man tapper på fat etter gjæring, når man har triclamp på lokket har man mulighet til å lage seg litt forskjellige tilkoblinger til forskjellige oppgaver.
 
Får hjul til ss å blichmann iallefall.. jeg brygger i garasje å gjærer på bod i kjelleren rett ved siden av.. endte opp med å bære den 10m.. så nå er hjul handlet inn
 
Gruer meg litt for å sende da jeg ikke har noe skikkelig å sende den i, kjedelig hvis den kommer frem å ser ut som en boks med Bjellans. Posten jobber ikke akkurat med silkehansker.
 
Tilbake
Topp