Kork / kapsel påsetter heavy duty modell

kjøpte den modellen til 999kr, har ikkje hatt den så lenge men er veldig fornøyd så langt. anbefales :skitbra:
 
Den til 399 har kropp av hardplast,,og gir etter når man skal dreise en champagnekork godt på plass. Må vri på korkene for å sjekke om de sitter odentlig.

Til 26 mm er den "grei nok,,men at den svikter litt ved belastning er nok med på å gi en generell dårligere korking enn disse proff modellene.,
 
Den til 1499 er en drøm å justere høyde på. Den til 999 har ferdigborede hakk som ikke er ment for bjørnunger eller nøgne-type flaske, dessverre. Enhåndskorking er fullt mulig med begge de to dyreste. (da kan man korke med en hånd, og fylle flaskene med den andre feks)
 
1499-modellen er god, men i alle fall min har en irriterende svakhet: søylen er ikke helt vertikal, slik at sentreringen av flaskene ikke fungerer perfekt (du skal kunne dytte dem inn i den "armen" som er festet nede på søylen.) Men det er ikke noe stort problem, egentlig. Litt verre er det at du må dra temmelig hardt til når du skrur fast korkerarmen på den høyden du skal ha. Litt for svakt, og du jekker armen oppover. Plasthåndtaket der virker billig og dårlig, jeg hadde ventet noe litt mer gedigent til den prisen. Men når den vel er innstilt, og du er i gang, kan du korke i vei med en god følelse av å klemme korken skikkelig fast med en myk og god bevegelse uten stress og angst. (Jeg kjente meg aldri helt trygg med den billige korkeren.)

Korke med den ene hånda og fylle med den andre:confused: - den sjansen hadde jeg ikke tatt. Jeg bøyer meg i støvet:)!
 
Tilbake
Topp