• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

kork til starsan flasker?

neslekkim

Norbrygg-medlem
Klarte å ødelegge korken på starsan flaska mi, disse som er på ca 0.9, har noen funnet korker som passer slike, eller er jeg førstemann som har gjort dette?
 
Jeg har også klart å ødelegge korken på Starsan flaska mi. Det skjedde ved at korken ble skrudd for langt nedpå, som resulterte i at toppen på korken sprakk. Synes ikke jeg tok spesielt hardt i heller..
Med så sterke vesker er jo ikke det heldig. Virker som en dårlig patent. Korken som kommer på Sterkrens flaska virker mer solid med barnesikring og gode greier.
Er det flere som har opplevd dette?
 
Det var akkurat det samme som skjedde hos meg. Skrudde på korken litt for hardt på, og toppen sprakk.

Skiftet flaske til en med barnesikring etter en stund.
 
Samme her, den minste flaska. Skrudde korken igjen, og den sprakk i kanten. Virke som ein dårlig patent. Har eit par flakser til som er større, får nok vere meir forsiktig neste gang.
 
Jo skrev:
Det var akkurat det samme som skjedde hos meg. Skrudde på korken litt for hardt på, og toppen sprakk.

Samme jeg gjorde, synes ikke jeg skrudde noe hardt, oppdaget det i ettertid at korken hadde sprukket..

Jo skrev:
Skiftet flaske til en med barnesikring etter en stund.

Hva slags flaske egner seg da?, Er bare usikker på om starsan kan ta plast? (Helte whitesprit i et rømmebeger, og det smelta pinadø iløpet av natta, heldigvis hadde jeg satt det i oppvaskkummen.. )
Hadde også starsan blanding stående i et isbeger, og det lakk iløpet av natta og lagde stygge merker på kjøkkenbordet.. :(
 
neslekkim skrev:
Hva slags flaske egner seg da?, Er bare usikker på om starsan kan ta plast?

Jeg skylte ut av en gammel flaske med sterkrens, og det har gått greit så langt.
 
Kan slenge meg på å rapportere sprukket kork her også. Tror ikke engang jeg skrudde til så veldig hardt.
 
skylte en klorin flaske som jeg tenkte å bruke for å ha litt starsan på (gi litt til fatter), starsan flaska og klorin flaska er laget av samme plast i følge stempel under.
Men, barnesikringskorken, den grønne delen i korken, den farger faktisk av...  det virker ikke å love godt?

Andre flasker man kan bruke?, mulig en cola kork funker på en klorinflaske da, må sjekke det.
 
Tilbake
Topp