Krise - Bratberg pumpen fungerer ikke!!

Skal ha bryggelag imorgen, og skulle teste ikveld at utstyret fungerer. Men sirkulasjonspumpa er helt død.. ser at det lyser et lite grønt lys på kontakten som står i veggen, men ingen liv i pumpa. Har brygget to ganger med Bratbergen, så hadde jo forventet at pumpa hadde holdt litt lengre.. noen tips til hvordan jeg kan få den igang? Har skrudd opp de fire skruene, men ingenting ser galt ut. hjelp!!!
 
takk for raske svar. jeg fant ut av det. Den saken som skal dreie i midten, hadde satt seg fast pga seig vørter fra sist.. Når jeg fikk løsnet den med kaldt vann, og skrudd den sammen igjen, starten den så fint.. Puhh.. D Takk uansett!
 
Høres ikke bra ut; Dårlig vasking betyr økt risiko for infeksjoner...Den pumpa som leveres med er noe dritt anyway...
 
Gjør det til en vane å skylle pumpen med maks varmt vann fra krana, helst mens du kjører den. Gjerne blande PWB og sirkulere i bryggeren før du skyller.
 
  • Like
Reaksjoner: nkb
Vel. det er i hovedsak etter koking, og med avkjølt vørter at man skal bekymre seg for infeksjoner.. har som regel skylt med varmt vann, men det skal ikke mye til før den allikevel sitter fast. Men løsningen er ihvertfall veldig enkel hvis noen andre opplever dette.
 
Tilbake
Topp