Kutte firkantet hull i rustfritt stål

oydna

 
Jeg skal oppgradere et netthandelen.no 60L bryggeri med PID. PID regulatoren er for panelmontering og skal ha et firkantet hull på 48x48mm. For å oppsettet kompakt har jeg lyst til å felle det inn i basen på bryggeriet ( område under selve kjelen som er av rustfritt stål). Jeg skal ha SSRen på utsiden av kjelen, så varme bør ikke være et problem.

Bilder av bryggeriet her:
https://www.netthandelen.no/auction/24603159
Det er det ca 10cm høye området nederst (toppen har en svak strek på bildet) jeg tenker å felle inn PIDen i.

Utfordringen er hvordan jeg skal klare å kutte et hull på 48x48mm. Området er svakt buet. Noen som har tips som ikke krever dyrt utstyr? Har en Dremel om den kan brukes.

Takk for svar
 
Vil på det stekeste anbefale deg og lage ett styreskap for å montere inn pid og annen elektronikk for bryggeren din.Jeg har bygget om ett par stykker og det som for oppstår om du har pid i bunn av kjelen er att om du svir vørteren (før eller siden får du en slik hendelse, tro meg) så blir det så varmt under kjelen att du smelter pid'en. Men om du på død og liv må ha pid i bunnen, så bør du gå for en kort versjon av pid. Vet at Rex har en sånn, er ikke sikker på de andre produsentene, da komer du ca 2cm lenger bort fra elementet.
Jeg demoterte den orginale front displayen, satte inn en plexiglass plate som jeg laget hull i til pid, litt lettere å sage i plast en i rustfritt stålIMG_20170222_135505.jpg
 
Så veldig bra ut løsningen din Cheifen :)

Vet du hvor lang din PID fra Rex er? Jeg har allerede kjøpt en fra Setos som er 9cm i lengde.

Hovedgrunnen til jeg ønsker å integrere er for enkelt kunne flytte kjelen og så slippe å måtte koble fra annet enn strøm. Som du sier er nok et eget skap med hurtigkoblinger det beste, men ser for meg at det blir mer jobb. Har den korte Rexen overlevd svidd vørter?
 
Tilbake
Topp