Kvalitet på termostater på gamle kjøleskap

Jeg har stående et gammelt kjøleskap som det etterhvert er planen å bygge om til kegerator.
Siden jeg hadde en ut/inne termostat som husker max/min liggende la jeg uteføleren inn i kjøleskapet.
Nullet den i dag for å sjekke:

Maks 9,2 [sup]o[/sup]C
Min 1,9 [sup]o[/sup]C

Så mye ressurser vi bruker på å lage godt øl burde det nesten være en selvfølge med egen termostat på lagringinsenheten også og jeg kommer til å koble kegeratoren opp med en STC 1000 når den tid kommer.
 
Jeg bruker to UT-200 til henholdsvis et kjøleskap og en fryser. Perfekt kontroll av temperatur. Jeg legger ut/inn 3 grader fra hverandre for å spare antall ut/inn-koblinger.

Som du har erfart er de mekaniske termostatene på gamle kjøleskap hysterisk upålitelige:)
 
Jeg har gjæringsskap og gjæringsrom. Fikk meg en skikkelig vekker når jeg målte temp i lufta i forskjellige høyder når lufta står stille. "Gjæringsrommet" som er en lite brukt badstu med fermtroller koblet på varmekablene i gulvet, varierte den med tre grader fra gulvet og til første sitterapo. Så to grader til varmere til andre sitterapo. Så lenge det er temp i dunken som styrer så går det jo greit, men om ikke kan det fort variere fem grader hos meg. På begge er det løst med en PCvifte på gulvet som rører i luften. Det er alt som skal til. Lik temp i hele lufta, uansett høyde.
 
Tilbake
Topp