Lade Gaards Brygghus Juleøl

Sa nett jatakk til å bli servert dette, ein må jo ofra seg litt for vitenskapen. Etiketten lovar "overflod av fylde og sødme". Fasit var tynt og trist og smaka skjemt. Han som serverte fortalde at forrige flaska han hadde smakt på var akkurat lik på smak. Har dei ein skjemd batch ute? Er det fleire som har denne erfaringen?
 
Tengel skrev:
Alt øl jeg har kjøpt av merket Lade Gård har smakt tynt, surt og infisert, uavhengig av type.
Helt enig, har hørt dette er fabrikk øl fra Grans pakket pent inn. Må i isåfall si at standard Grans øl er å foretrekke.
 
Det stemmer at dette er grans-øl som har fått litt penere wrapping.. Markedsføring i praksis. Men å tro at Lade Gaards øl dermed er kronisk infisert blir tullete.. Vil tippe denne benytter nøyaktig samme utstyr og prosess som øvrig portefølje..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Helt forferdelig var den. Skulle trodd dem hadde mista et par utslitte vernesko i batchen med de sureste dufter
. men den fra vinmonopolet var overraskende god.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2
 
Ingemarh skrev:
Det stemmer at dette er grans-øl som har fått litt penere wrapping..

I mine øyner, Rema1000 special, jusk og fanteri. Man forsøker å være noe man ikke er, det er deres idé av hva Craft-beer er.
Og, Christ, masser av folk vil ha vin over i butikker som dette.
 
Ole Mørkved skrev:
Ingemarh skrev:
Det stemmer at dette er grans-øl som har fått litt penere wrapping..

I mine øyner, Rema1000 special, jusk og fanteri. Man forsøker å være noe man ikke er, det er deres idé av hva Craft-beer er.
Og, Christ, masser av folk vil ha vin over i butikker som dette.

Grøsser ved tanken på at vin skal selges i butikk. Skal 18 åringen som har helgejobb gi meg råd om hvilken vin jeg skal ha til dagens middag... Det er virkelig en ting Vinmonopolet skal ha for, stort sett kunnskapsrike medarbeidere

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
 
Ole Mørkved skrev:
Ingemarh skrev:
Det stemmer at dette er grans-øl som har fått litt penere wrapping..

I mine øyner, Rema1000 special, jusk og fanteri. Man forsøker å være noe man ikke er, det er deres idé av hva Craft-beer er.
Og, Christ, masser av folk vil ha vin over i butikker som dette.

Tja.. du blir vel ikke forundret over dette? Det er vel ganske utbredt innenfor dagligvarebransjen og mange andre bransjer forøvrig at man paketerer og brander produkt forskjellig for å nå forskjellige forbrukergrupper.. Du vet vel at Remas homebrand syltetøy lages hos Lerum sammen med Lerums "eget" syltetøy.. Det finnes en million slike eksempler. Man sminker brura!

Og det er vel ingen av de som er aktive på dette forumet som kjøper Lade Gaard i den tro at man kjøper craft beer.. For Rema er dette omsettning, yield, kvadratmeterkost, bruttomargin etc... ikke lidenskap..
 
Ja, Lade-serien er produsert hos Grans. Det står faktisk på flasken, såvidt jeg husker. Men å si at det er det samme som Grans blir helt feil. Smak på det da – alle typene smaker helt annerledes enn det vanlige ølet deres.

Når det er sagt, så holder jeg med i at Lade-serien har vært litt ujevn. For et år siden likte jeg den ikke, da var den alt for syrlig for min smak. Akkurat som resten av Grans-ølet. Men nå er Lade Mørk Lager blitt en av mine favorittøl i butikk, og lys hvete passer fint til sushi. Den vanlige Lade-pilsen er jeg ikke fan av og årets juleøl har jeg ikke smakt enda, men fjorårets var som nevnt ingen høydare.

Å si at det smaker skjemt synes jeg er å ta i. Selv om smaken for et år siden.
 
Tilbake
Topp