ladegårds twist off flasker tette?

Som alle andre her inne samler jeg på flasker for gjennbruk. Nå har jeg endel ladegårdsflasker (som jeg har fått) og lurer på om disse er egnet for flasking av øl. Dette er flasker med twist off caps. Vanlige 26mm kronekapsler (tror jeg) som etter korking kan skrus av. Spørsmålet mitt er: er det noen som har prøvd å tappe på disse flaskene og ble det tett. Er skeptisk til disse flaskene.

mvh
Bårdd
 
Har forsøkt men kapselpåsetteren bretter ikke korken ordentlig ned.
Blir tilsynelatende tett men har valgt å ikke bruke disse flaskene.
 
Har ikke hatt problem med disse. Har hatt en fem stykk og korket alle flaskene kanskje ti ganger hver. Bruker enhånds bordkorker.

Men, de er meget tynne i glasset og det har vært med hjertet i halsen hver gang, så nå er de kastet. Selv om det har gått helt fint, er det greit å gi seg mens leken er god:)
 
Når til og med bryggeriet selv sliter med å få disse korkene tett har jeg ikke tatt meg bryet med å prøve selv heller.

Om flere her melder om suksess med dette skal jeg gi de en sjanse (Har jo ikke vett på å kaste noen flasker lenger så har det innerst i kjellerboden). Er jo litt stilig med twist off hvis det funker.

Edit: Ser ikke til at noen her har hatt suksess så langt.
 
Har 4 stykker selv. Hvis man er heldig å få korken til å sitte, så skal det ingenting til før den løsner. Blir kastet etter de er tømt.
 
Tilbake
Topp