1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Lallemand New England yeast

En tråd i 'Råvarer' startet av Ølhund80, 5 Okt 2019.

1. Ølhund80

Ølhund80
    Expand Collapse
    Registrert bruker

IMG_20191005_080338.jpg
    Skal visstnok være en tørr versjon av "Conan" gjæret fra NE. Noen med erfaring med dette gjæret? Jeg bruker nesten utelukkende ferskgjær, men syns det er spennende når det dukker opp nye tørr varianter. Allright med alt som gjør ting litt enklere am i right?? Jeg var innom den lokale brygge sjappa og grabba med meg et par poser for å prøve. Finner ikke kjempemye info på nett ennå, så post gjerne erfaringer :)

2r Olsen liker dette.
  2. Stikkaren

Stikkaren
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Brukte denne på en NEPA for en måneds tid siden. Oppførte seg eksemplarisk og fikk et knakende godt øl med den.
    Gjæra på 19 grader første uka og så opp til 21 grader i løpet av uke 2 til den var ferdig.
    OG var 1.053 og FG endte på 1.010.
    Ut i fra den ene brukererfaringen jeg har med den så kan jeg ikke annet enn å anbefale den!

Ølhund80 liker dette.
  3. Ølhund80

Ølhund80
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Min har en uke igjen i bøtta, så gleder meg! :) Takk for svar!

Stikkaren liker dette.
  4. Botnen

Botnen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Brukte den på en dobbel ipa for fire uker siden, rolig å behersket gjæring.. virket ut som den var skikkelig treg, men når jeg overførte til fat å tørrhumlet etter 6 dager, så virket det ut til at den var ferdig. Synes den ga et ok resultat, men muligens litt kjedelig. Skal teste den igjen når jeg kommer hjem fra jobb

Ølhund80 liker dette.

Del denne siden