Låne fat til bryllup?

Jeg har blitt spurt om å brygge til bryllupet til bror min i slutten av juni. Han ønsker helst å ha det på tapp, så vi slipper gjær i bunnen av flaska. Per Arne har vært så generøs og latt meg få låne det mobile tappetårnet hans til bryllupet, men han har ikke ledige fat. Så da tenkte jeg å høre her om noen i Ålesunds-området har et par tre corneliusfat jeg kan låne/leie? Bryllupet er 28. Juni og første øla må helst flaskes/fates før 1. mai. Neste brygg blir flasket/fatet rundt 17. Mai, og siste flaskes/fates helga rundt 1. Juni. Fatene blir i så tilfelle tømt, vasket og tilbakelevert rundt 1. juli.
 
Det høres supert ut! Jeg får ta meg en tur til "Skøye" og se på JÅDD en dag etter påske jeg da. :D Har du noen formening om når du får bestillingen i hus?
 
Sender inn bestillingen den 25.,så tar det vel rundt 10-12 dager før de ligger på posten :)
Så de er nok ikke kommet til 1mai,men VERTFALL til 17 mai ;)
 
Men det kan være e har 1 ledig fat rundt 1 mai også! :)
Du e velkommen på visitt på skøye, når det passer for deg :)
 
Vi har ikke ledige fat just nå, men med litt planlegging lar det seg sikkert ordne å supplere til den tid.
På onsdag neste uke, er Jådd for øvrig på brewout på tøssebrua. Da er det bare å svinge nesa innom.
 
På ei anna side. Kaffør ikkje fate opp, karbonere, og tappe på flaske? Det vil være et meir letthandterlig resultat enn tapp. :)
 
Tjaa. Grunnen er vel ganske enkelt at jeg har hverken fat, CO2 eller beergun. Men jeg ser nå det at dere gutta i JÅDD skal få en PM og/eller en liten telefonsamtale for råd og tips. :) og ikke minst en liten visitt for å se. Onsdag skal jeg brygge selv, så da blir det nok litt vanskelig å stikke innom. :p
 
Tilbake
Topp