Låne trinnbor Trondheim

Hei!

Tappekrana på min Bratberg Kompaktbrygger er lekk og skal byttes, i den forbindelse tenker jeg å utvide hullet i tanken fra 15mm til 22mm for å bytte til 1/2" kuleventil.

Fant trinnbor på CO til 399,- men er ikke så veldig ivrig på å kjøpe den bare for ett hull. Derfor tenkte jeg å høre her om det er noen som har og ønsker å låne bort sin, før jeg evt. kryper til korset og må handle.

Kompensasjon for slitasje blir vi vel enig om? :)

Mvh

Andreas
 
Jeg har bor du kan låne. Har også en 21mm hulltager, som sikkert er ett bedre alternativ.
Hvis du sender meg en PM så kan vi avtale overlevering.
 
Hei, og takk for raskt og velvillig svar! :)

Nå viser det seg at en kollega har et slikt trinnbor som jeg kan få låne.

Et spørsmål, hvorfor er hulltager bedre? Blir det ikke vanskelig å få sentrert den riktig i og med at det er hull der fra før?

Mvh

Andreas
 
Du har rett i at sentreringen blir litt værre med hulltager, men det er lettere å få ett pent hull. Rustfritt er litt vanskelig å skjære i, men det går sikkert bra hvis du har ett skarpt bor, smører godt og tar det med ro.
 
Hvis du er interessert i å kjøpe trinnbor, får du slike på ebay for en hundrelapp inkludert frakt. Jeg kjøpte fra A.B.tools i England, og fikk boret i posten etter en uke.
 
Jøss, det var jo en overkommelig pris. Er vel bare å bestille da. :)

Takk for svar til dere begge  :ilike:

Mvh

Andreas
 
Det funker sikkert greit, men det beste er nok en hullpuncher. Da har du bedre kontroll.
Hvor stort hull skal du lage?
Jula har trinnbor 6-30mm på tilbud til 129kr nå, så hvis du skal ha ett slikt bør du heller kjøpe der.
 
Krana er 1/2" og termometeret 2,54cm (1")(I følge bryggselv.no).
Men trur vi skal høyre med verkstaden på NTNU først  :skitbra:
 
Tilbake
Topp