Lansering av Henrik Imperial Amber

Hei alle hjemmebryggere og andre ølfrelste

Førstkommende fredag, den 23. mars, slippes Henrik Imperial Amber på Henrik Øl & Vinstove i Bergen kl. 19:00. Dette ølet ble brygget av Gahr Smith-Gahrsen og Kim Odland under kyndig åsyn av Mike Murphy på Lervig Aktiebryggeri i februar og er nå klar for å ankomme nettopp ditt glass.

Ølet veier inn på velvoksne 8,1% og har en balansert bitterhet som står godt opp mot maltbasen. Fargemessig er den en mellomting mellom en amber- og en red ale. Ølet er ufiltrert og upastereusert og vil kun være å få på tapp hos Henrik Øl & Vinstove.

Undertegnede og Gahr vil være tilstede under lanseringen, og vil smake det ferdige produktet for aller første gang.

Er du glad i amerikanske øl er det godt mulig at dette brygget faller i smak hos deg - selv om det er brygget i Hillevåg.
 
Ajaj, der var jeg uheldig med tidspunktet! Da ligger jeg dessverre i en snøhule et sted mellom Finse og Myrdal. Av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at lanseringen var den 27...  Men må få smakt det i neste uke  :)
 
Pilotbrygg-oppskriften ligger i "Hva skal du brygge nå"-tråden. Ølet kan også kjøpes som kit på Bryggselv.no :)
 
Da blir det en tur på Henrik Øl & Vinstove i kveld. Henrik Imperial Amber blir selvfølgelig første øl i glasset... blir spennende :)
 
Tilbake
Topp