Leie et bryggeri? - Brygge en kommersiell batch

Hei.

Er det bryggerier i Oslo hvor en kan leie seg inn for å brygge en batch med øl? 200-400 liter eller så. Stedet må jo ha tilvirkningsbevilgning på plass, naturlig nok.
 
Jeg tror du begrenser deg ganske kraftig ved krav om tilvirkningsbevilgning. Må en person som ønsker å leie ut hjemmebryggeutstyret sitt ha tilvirkningsbevilgning?
 
Nei. Men da kan ikke ølet selges eller brukes i kommersiell virksomhet. Fått anbefalt Little Brother. Hører med dem.
 
Little Brother vart starta i desember ikkje registrert i foretaksregister før i februar i år og eg tippar det er litt veg (og tid) som må gåast opp før dei får lov å driva kommersiell produksjon... Mykje som skal på plass som sikkert tar minst eit år.
..
Fin artikkel på digi.no forresten!
..
Sur lakk på gang? Sour varnish?
 
Little Brother vart starta i desember ikkje registrert i foretaksregister før i februar i år og eg tippar det er litt veg (og tid) som må gåast opp før dei får lov å driva kommersiell produksjon... Mykje som skal på plass som sikkert tar minst eit år.
..
Fin artikkel på digi.no forresten!
..
Sur lakk på gang? Sour varnish?

Haha. Takk. Nei, jeg har fått vann på mølla og tenkte jeg skulle forsøke å pushe gardsøl litt. Jeg tror jevnt over Oslo-folk har mest sannsynlig ignorert den delen av norsk kulinarisk historie fordi de ikke mener at alle som går med busserull og FK-caps umulig kan ha greid å fremstille noe sofistikert. Da tenker jeg det kan ligge en mulighet i å se om jeg kunne fått ordnet en batch laget lokalt - kanskje tilpasset menyen til en restaurant eller noe. Har fått noen hint om at det kanskje kan være interessant etter at jeg fikk noen til å smake på noe gardsøl.

Da blir det kanskje en greia av det og kanskje vi kan se gardsøl på bordene i Oslo. Det hadde jo vært knall.

90% sannsynlig at dette ikke blir noe av. Men kanskje det blir noe av og da blir det moro.
 
Little Brother vart starta i desember ikkje registrert i foretaksregister før i februar i år og eg tippar det er litt veg (og tid) som må gåast opp før dei får lov å driva kommersiell produksjon... Mykje som skal på plass som sikkert tar minst eit år.
..
Fin artikkel på digi.no forresten!
..
Sur lakk på gang? Sour varnish?
Little Brother har då øl på polet og øl på tapp på mange puber i Oslo

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Uff og orsak forvirring...

Dårleg søk!

Little Brother AS var det eg søkte fram og det er nytt.

Men det er også registrert MANSONS LITTLE BROTHER CRAFT BREWERY som er eit enkeltmannsforetak som er registrert alt i 2013 så det er vel det selskapet som idag leverar til polet og andre. (dei må vel igjenom mølla på nytt om dei skal driva AS tenkjer eg - nytt selskap = alt på nytt).
 
Problemet med Gardsøl (Eller øl brygget med Kveik) er at de fleste bryggeri skyr det som pesten, siden det er en liten usikkerhet i forhold til om det er bakterier i sving der. I tillegg så vil jeg tro det koster skjorta å få dyrket opp en stor nok mengde kveik fra NCYC til å kjøre en kommersiell batch. (Tror ikke et kommersiellt bryggeri vil ta i noe som man har dyrket frem hjemme).

Men uansett så vet jeg at St Hallvard har brygget for Gjøkebryggerier før.
 
St Hallvard brygger 1300 liters batcher. I tillegg så korser Anders seg hver gang jeg nevner brettanomyces eller en bakteriestamme. Veldig oppsatt på å ikke få noe infeksjon i bryggeriet sitt, gitt.

Jeg har fått et par anbefalinger og sendt ut noen forespørsler. Erfaringen så langt er at bryggmestere sjeldent svarer på epost.
 
Du kan jo høre med Aass de har eksperiment bryggeriet sitt der lager de øl i samarbeid med puber o.l. Du får nok ikke brygget helt for deg selv ,men i samarbeid med bryggemesteren.
 
Jeg har fått et par anbefalinger og sendt ut noen forespørsler. Erfaringen så langt er at bryggmestere sjeldent svarer på epost.

Espen Lothe brukte vel ca 2 måneder sist jeg prøvde å nå ham via epost, så joda, de er treige på mail.
 
Tilbake
Topp