Lekasje fra Hiwi regulator.

Jeg har en Hiwi regulator til Sodastream flasker. Jeg sliter med lekkasjer etter kranen. Jeg veier flasken for å se om den lekker. Når kranen er stengt endrer ikke vekten seg, men med åpen kran blir den flere gram lettere i døgnet uten at ball lock er koblet til noe. Når kranen har vært stengt i noen timer og jeg åpner den hører jeg gass strømme ut i slangen.

Har prøvd både John Guest med 3/8 stem og slangenippel, John Guest rett til slange og vingemutter med nippel. Samme problem hver gang, Bruker 3/8 Evabarrier slange.

Har senket ball lock ned i vann, men ser ingen luftbobler som dannes.

Har senket kranen ned i vann slik at koblingen som er skrudd på kranen er under vann, men ser ingen bobler.

Dette er til å bli sprø av. Har dere opplevd det samme og funnet en løsning?
 
skru av slangen og tape en pose latterlig tight rundt HIWI'en, etter kobling til flaske, da får du bekreftet om det er selve HIWI'en som lekker, kan ta noen dager dog før du får sett det.
 
Jeg er ganske sikker på at den lekker da flasken blir lettere og gass strømmer ut i slangen når kranen åpnes etter å ha vært stengt en stund.

Jeg lurer på hvordan jeg blir kvitt lekkasjen.
 
Jeg er ganske sikker på at den lekker da flasken blir lettere og gass strømmer ut i slangen når kranen åpnes etter å ha vært stengt en stund.

Jeg lurer på hvordan jeg blir kvitt lekkasjen.
Jeg ville sendt en mail til HIWI og spurt om det er noen kjente greier, hvor du bør sjekke først.
 
Jeg er ganske sikker på at den lekker da flasken blir lettere og gass strømmer ut i slangen når kranen åpnes etter å ha vært stengt en stund.

Jeg lurer på hvordan jeg blir kvitt lekkasjen.
Er det en skrue med nippel du skrur på regulatoren? Og har den en hard hvit pakning mellom skrue med nippel og regulator?
 
Er det en skrue med nippel du skrur på regulatoren? Og har den en hard hvit pakning mellom skrue med nippel og regulator?

Ja.



Har prøvd å bytte med en gummipakning, men det lekker fremdeles.
 
Ja.



Har prøvd å bytte med en gummipakning, men det lekker fremdeles.
Hvis du allerede har byttet til en mykere pakning og det ikke hjalp vet jeg ikke, det var det eneste tipset jeg hadde og har hørt fra 2 andre at de hadde lekkasje der... :confused:

Prøvde du pose rundt regulator uten slange koblet til som @Miguel skrev om litt lengre opp?
 
Har ikke prøvd med pose rundt.

Jeg forstår ikke hva det skal hjelpe når lekkasjen er etter kranen og merkbar når jeg veier flaska. Hører også gass strømme ut i slangen når krana åpnes etter å ha vært stengt en stund. Har jeg missforstått noe?

Er det noe med måten regulatoren er bygd som gjør at det strømmer gass ut i slangen når man åpner ventilen etter at den har vært stengt en stund?
 
Har ikke prøvd med pose rundt.

Jeg forstår ikke hva det skal hjelpe når lekkasjen er etter kranen og merkbar når jeg veier flaska. Hører også gass strømme ut i slangen når krana åpnes etter å ha vært stengt en stund. Har jeg missforstått noe?

Er det noe med måten regulatoren er bygd som gjør at det strømmer gass ut i slangen når man åpner ventilen etter at den har vært stengt en stund?
Det var bare for å bankers isolere problemet til HIWI'en.
 
Har ikke prøvd med pose rundt.

Jeg forstår ikke hva det skal hjelpe når lekkasjen er etter kranen og merkbar når jeg veier flaska. Hører også gass strømme ut i slangen når krana åpnes etter å ha vært stengt en stund. Har jeg missforstått noe?

Er det noe med måten regulatoren er bygd som gjør at det strømmer gass ut i slangen når man åpner ventilen etter at den har vært stengt en stund?
Kanskje det er jeg som misforstår, jeg leser at du har sjekket ball lock, slange, og nippel, i vann, det neste leddet er vel kranen som du også sier du har sjekket under vann...

Da er det vel bare manometer og tilkoblingen til Sodastreamen igjen hvor det kan være lekkasje?
 
Lekkasjen er kun merkbar på vekta når kranen har stått åpen, noe som får meg til å tro at det lekker i eller etter kranen.
 
Lekkasjen er kun merkbar på vekta når kranen har stått åpen, noe som får meg til å tro at det lekker i eller etter kranen.
Skjønner, og fra nippel på regulator har du kun en slange med ball lock i enden? I såfall ville jeg lagt det under vann igjen og økt trykket til 2 bar. Kan du fortsatt ikke se lekkasjen kan du prøve lekkasjespray rundt kranen og nippel.
 
I koblingen mellom han/hun om de er tilkoblet, og i den dingsen som skal tette når de er frakoblet.
Min erfaring er at de nesten alltid lekker gass, men i varierende grad.
 
I koblingen mellom han/hun om de er tilkoblet, og i den dingsen som skal tette når de er frakoblet.
Min erfaring er at de nesten alltid lekker gass, men i varierende grad.
Kina ballocks du bruker? CMB lekker aldri, jeg har ørten tilkobla gass året rundt.
 
Når vi er inne på ball lock fra Kina, er det noen norske nettbutikker som selger det uten å opplyse hvor de er laget?
 
Tilbake
Topp