Lekkasje o2. Oppbevaring ned eller uten regulator?

Som navnet på tråden sier så sliter jeg med lekkasje på o2 flaskene. Har tømt to flasker nå på relativt kort tid.

Jeg har lagret flasken med regulatoren av og har en mistanke om at flaskene da lekker.

Hvordan lagrer dere flaskene? Med eller uten regulator?
 
Har stort sett regulatoren på, mener det må være så tett at det er problemfritt men bruker da små flasker, forskjellige ca 450 grams så da mister jeg ikke store mengder co2 hvis noe skjer.
Flasker med rattventil skal enten være helt stenk eller helt åpnet.
Jeg synes Aga flasker med overgang er greie reserveløsninger, kjøpt på Jula kan de være et alternativ i stedet for store brannslukkere, men da trenger du en Julabutikk :)
 
Lagret uten tidligere og da lekket det, nå lagres alltid med regulator på og har ikke hatt problemer siden.
 
Det hender at noen plages med "liksom" overhalte flasker.
Senk flaska med stenkgt rattventil i vann og du ser fort om det lekker, så gjør du det samme med regulatoren på.
 
"Lekkasje o2. Oppbevaring ned eller uten regulator?"
Dette er O2 flasker og ikke CO2 det er snakk om. Jeg har alltid på regulator på min O2 flaske og aldri opplevd lekkasje.
 
"Lekkasje o2. Oppbevaring ned eller uten regulator?"
Dette er O2 flasker og ikke CO2 det er snakk om. Jeg har alltid på regulator på min O2 flaske og aldri opplevd lekkasje.

Det er tidlig på morgenem :)
Brukte også ha på regulatoren på O2 flaska men synes det er fort og greit og skru den av så nå er den alltid avskrudd. Da snakker vi O1 og regulatir fra Jula.
 
Ja. Er snakk om de små jula o2 flaskene. Da får jeg lagre med regulator.

Godt det var en ale jeg brygget.
 
Lagrer alltid uten regulator, har hele tiden ikke trodd at den har lekt. Men ble litt i tvil når jeg leser denne posten.

Forrige flasken varte til 10-12 batcher. Kan det da faktisk være en lekkasje ? Bruker ca 1 l/t på 2 min på batch med 50l øl.
 
Lagrer flaska med regulator på.
Er imidlertid noe niffy kvalitet på regulatorene på disse (har slik oxyturbo) Opplevd at de kan være veldig kilene å få skrudd sikkelig igjen. Har i blant hatt brusestenen i vannglass etter bruk for å sjekke at den er sikkelig avskrudd. Ellers har det gått bra her.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp