Liefmans, 70 grader, hvordan oppvarme?

hopsann. har en flaske sour øl som skal serveres på 70 grader (!!!). det er snakk om en Liefmans Gluhkriek sour, med kirsebær. jeg er litt bekymret for hvordan jeg skal varme den opp mtp trykk. det er champis kork på flasken. skal jeg varme flasken med eller uten kork? noen som har testet denne før? mulig dette er feil underforum men wth.

vannbad er det jeg også tenker, men skal jeg har korken av eller på? er bekymret for at den går i luften! :p

Hmm.. Litt usikker på om den skal serveres i flaske? Tradisjonelt er vel slike "mulled beers/mulled wines" servert i krus? Tenker da at du heller flaskene i kjele og serverer i forvarmede krus/glass?

Ellers aner jeg ikke hva som skjer med kork og trykk under oppvarming av flaske i vannbad :)

Stiller meg i kø for svar, sitter også på noen flasker og et veldig usikker på hvordan disse skal serveres! Satte en flaske i kjøleren og tok med etiketten til stuen for litt lesning og ble lettere overrasket når jeg så serveringstemperaturen!

Jeg ville ikke ha varmet den opp i lukket flaske, men å varme den opp i flasken i vannbad uten kork burde gå fint. Det er ikke sikkert at den er karbonert heller :)

Hadde en i fjor. Åpnet den og satte den i vannbad og skrudde så på plata. Lot del stå til det dampet opp av tuten.
Nam nam...

Det er meningen den skal helles i en gryte og varmes der. Noen ganger er det enkleste også det beste...

Tilbake
Topp