• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Liten Co2 Gis bort

magne1972

Moderator
Gir bort denne etter dagens rydding.
Egner seg til selvfylling for ut på tur. standard Co2 gjenger på skruventilen. Flasken er en utrangert drivflaske til et eldre brannapparat.
Gis fortrinnsvis bort ved henting, men kan eventuelt sendes mot dekkning av porto.
Flaska veier tom 1,28 Kg (Stålflaske)
og rommer 0,3 Kg gass.
 

Vedlegg

  • Flaske.jpg
    Flaske.jpg
    320,6 KB · Sett: 519
  • Ventil.jpg
    Ventil.jpg
    371,1 KB · Sett: 519
Freddy skrev:
Den var jo rett og slett genial for å ta-med-på-fest-bruk!
Nett sak. 30 cm lang ;) men jeg har sodastreamflasker og rgulator til dem, samt storflaske med egen regulator på. Så her har den ikke noe å gjøre :)
 
Freddy skrev:
Den var jo rett og slett genial for å ta-med-på-fest-bruk!

Kjekk sak indeed. Blir en ut på tur-flaske evt. for nitrogen til tapping av stout (lurer den inn i kegeratoren)
 
Enten en overgang, eller egen regulator med trapetz-gjenger trenges. Du kan beregne fra 3-4 fat pr. Flaske. Alt etter karbonering. Litt dyrere enn å bruke stor flaske, men hendig.
 
bent skrev:
3-4 fat, regner du da både karbonering og tapping?
Kunn tapping. En liter co2 er 2 gram ca. Ved 2 volumer co2 som er nogenlunde gjennomsnitt vil ett fat bruke 2 gram x 20 liter = 40 gram co2. Teoretisk kan du da tappe i overkant 11 fat, men ved høyere karbonering faller dette noe, en annen ting er at det går litt til spille i ny og ne, så jeg har sett at det er nokså normalt. Klarer du å skvise 7 fat er det ikke mye å gå på etter min mening.
 
Siden vi var inne på emnet og flaska allerede er "solgt".

Er det en slik dere mener?

http://shop.lundteknik.dk/product_info.php?cPath=741&products_id=14253
 
Jeg mener jeg kjøpte overgangen til 300 g flasker, 425 g overgangen har  færre og brattere gjenger..
 
Tilbake
Topp