Det er en akvariepumpe, så du vil ikke få inn noe mer luft enn du oppnår med risting/plasking. Men du slipper å riste da ^-^
Du kan få til et sett for beluftning med ren oksygen for under 1000 lappen, her er en kjekk handleliste: http://bryggerlauget.blogspot.no/2013/07/nytt-bryggeri-oksygenering.html
Hvis en først skal riste så har jeg et tips. Finn en rørstubb 10-15 cm i diameter eller en rund stokk i samme størrelse. Hvil bøtten oppå denne mens du skyver/vugger fram og tilbake slik at bøtten ruller oppå røret.
Da er det ingen problem å riste 25 liter nokså lenge.
Hvis en først skal riste så har jeg et tips. Finn en rørstubb 10-15 cm i diameter eller en rund stokk i samme størrelse. Hvil bøtten oppå denne mens du skyver/vugger fram og tilbake slik at bøtten ruller oppå røret.
Flaska fra Jula har jeg brukt i over et år. Funker helt fint, men ta med en regulator som passer flaska fra samme sted.
En tynn slange og en brusestein, og du har alt du trenger.
Personlig så rører jeg såpass mye mens jeg kjøler ned vørteren, samt at jeg tømmer vørteren ganske hardt oppi gjæringsdunken, at det bruker alltid å være en 15-20cm med skum når jeg er ferdig med overføringa til gjæringsdunken. Vil da tro at det skal holde i de aller fleste ølene jeg lager.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.