Magnetrører fra Velp Scientifica – erfaringer?

Den fra Bryggselv utvikler mer varme enn godt er, i alle fall. Jeg setter kolben på legoklosser, og da fungerer det sånn noenlunde. Men jeg hadde klart gått for den der, om man nå kan stole på det som sies i annonsen om at den klarer 5 liter, og aldri går varm.

Men nei, jeg har ingen erfaringer med den.
 
Den fra Bryggselv utvikler mer varme enn godt er, i alle fall. Jeg setter kolben på legoklosser, og da fungerer det sånn noenlunde..
Den drar fortsatt pillen rundt rimelig greit?
Har også vert litt urolig for varmen jeg kjenner fra den magnetrøreren - ikke målt enda, men må jo ligge rundt 30 grader? Burde kanskje sette hele greia i kjøleskap ......
 
Den er meget god. Drar lett fem liter med stor hvirvel. Har du fem liters kolbe anbefaler jeg stor oval rørepinne.

mvh
Bårdd
 
Den drar fortsatt pillen rundt rimelig greit?
Har også vert litt urolig for varmen jeg kjenner fra den magnetrøreren - ikke målt enda, men må jo ligge rundt 30 grader? Burde kanskje sette hele greia i kjøleskap ......

Snurrer som bare det. (Jeg har en 5-liters kolbe, og kjører maks 3,5 liter i den.)

Vi snakker om små smale legoklosser som ligger på flasken, altså. De løfter kolben 0,9 cm opp, og dermed blir det ikke så mye varmeoverføring. Hadde hatt problemer med å bruke den røreren uten det lille knepet der.
 
Snurrer som bare det. (Jeg har en 5-liters kolbe, og kjører maks 3,5 liter i den.)

Vi snakker om små smale legoklosser som ligger på flasken, altså. De løfter kolben 0,9 cm opp, og dermed blir det ikke så mye varmeoverføring. Hadde hatt problemer med å bruke den røreren uten det lille knepet der.

Takk for tips! :)
 
Ser for øvrig ut som den Velp Scientifica-røreren er noe skikkelig drit basert på reviews andre steder.
http://www.coleparmer.com/Product/L...rer_120_240_VAC/EW-86579-10?productId=8657910

It's great for mixing small volume solution and looked neat on the bench. However, it stopped working within a year with light usage.

BOTTOM LINE No, I would not recommend this to a friend


Works intermittently and then stops completely after 15 minutes.

BOTTOM LINE No, I would not recommend this to a friend


I bought 10 of those for a batch study for 3 days. They works well at certain speed (mostly inaccurate within 100 rpm range). But you can not use the marker or dial to set consistent speed for each of the stirrer. With time, speed also varies. Not good for long term experiment where accuracy is warranted. Good for mixing without accuracy. Very cheap, but performance-wise it is not worth to have.

BOTTOM LINE No, I would not recommend this to a friend


low quality - would only buy brand name stirrer

BOTTOM LINE No, I would not recommend this to a friend


The main drawback to using this stirr plate is the inaccurate knob setting for the desired rpm's. Without any indentations to tell you a range of speed, it is tough to be very precise in your estimate. However, this is not a top of the line sirrer thus one has to pass his judgement with caution given its dependability and reasonable cost.

BOTTOM LINE Yes, I would recommend this to a friend
 
Takk for innspill!
Så da er hverken den fra Bryggselv eller Brewshop verdt å kjøpe, med andre ord.

Hva slags magnetrørere bruker dere andre? Eller lager dere startere uten?
 
Jeg har den fra bryggselv og må si jeg er meget fornøyd med den. Har ikke hatt noen utpreget problem med varmeutvikling (har vært obs på dette), men jeg gir den også en 30 minutters pause ca hver 12 time.
 
Måtte klikke «liker» på kommentaren din, @Miguel, bare fordi jeg ved et uhell la merke til at du hadde 1999 fra før, nå nettopp. Gratulerer med å være den, hm, andre? til å krysse 2000.
 
Tilbake
Topp