• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Magnetrører

Hej.

Någon som sitter på en magnetrører som de inte behöver så säg till!

Min hemma snickrade tog kvällen med mycket söl som resultat så vill helst ha en robust variant. Men är öppen för förslag.

Mvh
 
Min erfaring med den der er at den sliter med å dra 3 liter i en Simax erlenmeyerkolbe. Har prøvd med flere ulike magneter. Dels klarer den ikke å lage en skikkelig strømvirvel, dels er den vanskelig å få til å "ta tak" i vørteren i det hele tatt, og dels opplever jeg at den "kaster" magneten, sånn at jeg kommer og finner null bevegelse når jeg skal inspisere. Så jeg bruker den bare med opptil 2 liter. Da funker den greit.

Det er vel mange som har den, og jeg mener de fleste er godt fornøyd, bare så det er sagt. Så er det bare jeg som er negativ?
 
Spørs om det er noe feil med din da ja. Drar fint 5 liter min, effektivt og lydløst.

hmm - kanskje. Men den har ellers ingen symptomer på at det er noe galt. Bare jeg kommer ned på 2 liter, så jobber den helt fint.

Den kom med engelsk kontakt, så jeg må bruke adapter. Men det skulle vel ikke bety noe?
 
Min erfaring med den der er at den sliter med å dra 3 liter i en Simax erlenmeyerkolbe. Har prøvd med flere ulike magneter. Dels klarer den ikke å lage en skikkelig strømvirvel, dels er den vanskelig å få til å "ta tak" i vørteren i det hele tatt, og dels opplever jeg at den "kaster" magneten, sånn at jeg kommer og finner null bevegelse når jeg skal inspisere. Så jeg bruker den bare med opptil 2 liter. Da funker den greit.

Det er vel mange som har den, og jeg mener de fleste er godt fornøyd, bare så det er sagt. Så er det bare jeg som er negativ?
Har kjørt 10 liter starter til en doppelbock i en gjæringsbøtte med den der :). Ble bra bevegelse der...
 
Min erfaring med den der er at den sliter med å dra 3 liter i en Simax erlenmeyerkolbe. Har prøvd med flere ulike magneter. Dels klarer den ikke å lage en skikkelig strømvirvel, dels er den vanskelig å få til å "ta tak" i vørteren i det hele tatt, og dels opplever jeg at den "kaster" magneten, sånn at jeg kommer og finner null bevegelse når jeg skal inspisere. Så jeg bruker den bare med opptil 2 liter. Da funker den greit.

Det er vel mange som har den, og jeg mener de fleste er godt fornøyd, bare så det er sagt. Så er det bare jeg som er negativ?
Jeg har samme erfaring. Magneten kommer på en måte for langt ut til siden og blir liggende. Skal prøve og kjøpe en 2-liter og se om det blir bedre.
 
Tack för tipsen och tilbakemeldingerne.

Sitter igen med en känsla av att man kan ha både tur och otur med denna produkt!

Om det är någon som har en kraftig magnetrører till övers så såg ifrån!
 
Har kjørt 10 liter starter til en doppelbock i en gjæringsbøtte med den der :). Ble bra bevegelse der...

Ok - men har du prøvd den i en kolbe? Den typen jeg har (Simax, kjøpt på Bryggselv) har ikke flat bunn, sånn at magneten må balansere på en liten topp i sentrum. Å holde den der, klarer denne røreren ikke, mens det går helt greit med bryggselvrøreren. Jeg veit ikke om det finnes andre merker som har flat bunn - regner med at det vil fungere annerledes.

Jeg har samme erfaring. Magneten kommer på en måte for langt ut til siden og blir liggende. Skal prøve og kjøpe en 2-liter og se om det blir bedre.

Det var to liter i en 5-literskolbe jeg snakket om. Så sånn sett trenger du ikke en 2-liter.
 
Bare bling det der ;)

Jeg er glad du tok i mot invitasjonen:D!

Men du har rett; jeg greier meg jo uten. For å si det sånn, så har jeg halvannen rører:). Det er bare når det bærer hardt til med lagerbrygging utpå vinter'n at det hadde vært fint med to skikkelige gamper til å dra rundt.
 
Rengjøring etter dagens brygging av weiss. 5 liter Simax-rører.


Det der har jeg ikke prøvd - og jeg ville ikke turt å gjøre det heller:eek:. Det må da skumme kraftig over? Eller gir du gjæren beroligende midler? Jeg har ingen skrupler med å bruke defoamer, men det er ikke alltid det hjelper, heller.

Jeg går ut fra at du har kjørt 3 liter med den, også?

Hvilket fabrikat er kolben din av, forresten?
 
Hvis du leser teksten så står det rengjøring av kolbe etter brygging og at det er en Simax 5-liter :D

Så det er kun varmt vann og en oppvasktablett. Største starteren jeg har kjørt i den er kanskje 3,5 liter.
 
Ok - men har du prøvd den i en kolbe? Den typen jeg har (Simax, kjøpt på Bryggselv) har ikke flat bunn, sånn at magneten må balansere på en liten topp i sentrum. Å holde den der, klarer denne røreren ikke, mens det går helt greit med bryggselvrøreren. Jeg veit ikke om det finnes andre merker som har flat bunn - regner med at det vil fungere annerledes.

Det går bra også like bra med 3 liters kolben...
 
Hvis du leser teksten så står det rengjøring av kolbe etter brygging og at det er en Simax 5-liter :D

Så det er kun varmt vann og en oppvasktablett. Største starteren jeg har kjørt i den er kanskje 3,5 liter.

Akkurat slik jeg og gjør det. Enkelt og effektivt.
 
Hvis du leser teksten så står det rengjøring av kolbe etter brygging og at det er en Simax 5-liter :D

Så det er kun varmt vann og en oppvasktablett. Største starteren jeg har kjørt i den er kanskje 3,5 liter.

:oops:

Nå er nok kanskje lettere å dra rundt vann enn vørter? Forskjellen i viskositet spiller en rolle der, mener jeg.
 
Tilbake
Topp