Maksvekt for hyller i "butikkskap"

JensD

Norbrygg-medlem
Er det noen som har erfaring med hvor mye hyllene i "butikkskapene" tåler? Hyllene er vel i stål, men festene er bare plast.

Kan jeg feks sette en 30l bøtte på en hylle uten problemer, eller bør jeg lage et stativ etc?
03b2960f0d553d62f8aee21b915300a4.jpg
 
har samme og har hatt 50 liter stålfat nesten fult på en hylle, har litt nerver da og ville nok laget i stål hvis dette var det daglige gjæringsskapet
 
50 liter stålfat er nok mer enn jeg hadde turt. Hvis det går så bør vel 20l plastdunk gå greit frem til jeg får snekret sammen noe.
 
Hvis det skapet der er bilde av ditt, med antall hyller, så kan du legge en hylle oppå den andre, uten å feste, det fordeler vekten mer utover den hylla som er festet, Festene tåler det nok, det du vil unngå er at det buler for mye nedover grunnet at vekten er midt på risten. Har selv satt 30L bøtter i hjemmekjøleskap hvor alt ser ut som hyssing, men har skjønt at en slik avlasting hjelper.
 
50 liter stålfat er nok mer enn jeg hadde turt. Hvis det går så bør vel 20l plastdunk gå greit frem til jeg får snekret sammen noe.

Jeg prøvde fordi det skal jo gå :) men vil nok snekre hyller jeg og som da passer inn med tappekranen på fatet.
Stålfatene er ikke så tunge, oljefat fra Italia som jeg kjøpte her på forumet.
 
Rene atomkraftverket denne kjøleren, la en føler til STC-1000 på hylla da jeg prøvde skapet, den viste -20 grader etter en stund.
 
Rene atomkraftverket denne kjøleren, la en føler til STC-1000 på hylla da jeg prøvde skapet, den viste -20 grader etter en stund.

De skapene der er kraftige saker ja. De er laget for at døren blir åpnet hyppig og slipper inn varmluft, samtidig som de har god drenerings/defrost system. Derfor de koster deretter.
 
De skapene der er kraftige saker ja. De er laget for at døren blir åpnet hyppig og slipper inn varmluft, samtidig som de har god drenerings/defrost system. Derfor de koster deretter.

og får også hyppig lempet inn større masser romtemperert vare som må kjøles ned fort.
Har of tenkt på å demontere så mye at det kan settes inn i min isoporboks/gjærrom på 2-3 kubikk
 
Tilbake
Topp