Maling av malt - er dette OK?

Har akkurat fått montert sammen min Crankandstein 2A og forsøker å drive den med en gammel drill. Jeg har aldri sett malt malt tidligere, og aner ikke hvordan det skal se ut. Men det som slår meg etter et par prøverunder er at det er mere "mel" i resultatet enn det jeg hadde forventet. Resultatet kan ses her:


Jeg er svært usikker på om drillen er ideel til bruket. Lurer på om den kjører ALTFOR raskt og om det skaper for mye "mel". Hva tror dere, vil det kunne bli (godt) øl av dette?

Mølla står på fabrikkinnstilt åpning som visstnok er er ca 1,1 mm. 
 
Ja dette ser greit nok ut, kanskje endel små biter men du har også store skall som er bra.
Kanskje du vil få litt mindre "mel" hvis hastigheten blir holdt så lav som mulig, knusingen av malten går fort unna uansett.Min erfaring er at høyere hastighet = mer "mel".
 
Ok takk skal dere ha. Forøvrig ønsker jeg gerne å male på lavere hastighet, men den gamle drillen gir ikke den muligheten. Å kjøpe noe nytt rask fra Biltema eller CO, kan jeg kanskje gjøre, men duverden hvor mye penger jeg har brukt etterhvert på "småting" :D Er det noen som har kjøpt en rimelig drill derfra som de VET fungerer ok? (pris/modell?)
 
Tilbake
Topp