Malt mølle

Hei Olav,

Jeg har kjøpt barleycrusher i fra www.barleycrusher.com , jeg veldig fornøyd med denne. Vet at det er flere i Norge som har bestillt denne, og i USA så er dette en av de mest populære møllene på markedet.

Richard
 
Ser at Barleycrusher har noe mindre kapasitet enn Valleymill, 6lb/min vs.
10lb/min. Valleymill er vel heller ikke mye dyrere, er det andre ting
som taler til fordel for Barleycrusher ?

olav
 
Barleycrusher har livstids garanti, og er den best likte møllen på markedet i USA.

Dersom du ikke skal brygge ekstremt mange hundre liter, så tror jeg ikke du vil merke noe på kapasiteten på de forskjellige møllene.
 
Hei Olav,

Tror nok begge møllene er veldig gode, og det er nok bare velge den som ligger hjertet ditt nærest så blir du nok fornøyd uansett.

De aller fleste valsemøllene på markedet er bra vare. Barleycrusher og Valleymill har begge justering på valsene. Så begge ligger på øvre sjiktet i funksjon og kvalitet.

Richard
 
Gratulerer Olav, dette skal være en veldig bra mølle.

Den koster jo litt, og så må du lage en egen trakt. Det blir sikkert ikke noe problem :D

Richard
 
Trakt må lages uansett da det er ønskelig at den tar 1 sekk om gangen.
Den skal stort sett male opp rundt 50kg malt hver gang.

olav
 
Tror nok du har valgt riktig når du skal male opp såpass, en 3-rullers mølle er bedre enn 2-rullers mølle.

Jeg maler som regel ikke opp mer enn 10-12 kg for mine 56 liter, du må jo ha et stort bryggverk ja :D

Hadde vært artig om du kunne forklart litt mer om bryggverket ditt :)

Richard
 
Driver og bygger ut/forbedrer så meningen er å legge ut beskrivelse
med bilder når det er klart.

Håper andre kan gjøre det samme, alltid moro å se
hvordan andre har gjort det. Bilder er mer inspirerende enn
en lang forklaring.
 
olav skrev:
Driver og bygger ut/forbedrer så meningen er å legge ut beskrivelse
med bilder når det er klart.

Håper andre kan gjøre det samme, alltid moro å se
hvordan andre har gjort det. Bilder er mer inspirerende enn
en lang forklaring.

Nøgne Ø har en svær mølle de skal gi bort... :)
 
Richard skrev:
Tror nok du har valgt riktig når du skal male opp såpass, en 3-rullers mølle er bedre enn 2-rullers mølle.

Jeg maler som regel ikke opp mer enn 10-12 kg for mine 56 liter, du må jo ha et stort bryggverk ja  :D

Hadde vært artig om du kunne forklart litt mer om bryggverket ditt :)

Richard
Se www.bryggeri.net  IPa ny bryggeri, og HERMS 100 liter. Flotte bilder, og bra utsyr ;-)
 
Tilbake
Topp