malt og humle sammensettning for Cervisiam Jungle Juice

Fra denne tråden: https://forum.norbrygg.no/threads/cervisiam-jungle-juice-klone-hjelp.31573/

Jungle Juice er humlet med Mosaic, Amarillo, Nelson, Citra og litt Chinook i den siste utgaven man fant på polet. Det står på flaska også, forsåvidt. Rundt 2,5G/L av hver. Deretter er den tørrhumlet med en blanding av Nelson, Mosaic og Citra (4g/L). Halvparten av humlen går i ved 5 min, resten i WP. Vi bruker svært symbolske 100g Saaz til bitterhumle på 2000L. Simcoe røyk ut, men det er mulig at den havner tilbake grunnet tilgjengelighet på humlesorter.

Vi har variert litt på gjæren:

Batch 1 - US-05
Batch 2 - WLP060
Batch 3 - WP0002

Det er mulig vi bruker Conan på en fremtidig batch, ettersom vi får den tilgjengelig til et annet brygg.

Ellers er maltsammensetning som følger:

Pilsner: 40%
Pale: 30%
Hvetemalt: 10%
Druesukker: 10%
Carapils: 5%
Flaket havre: 5%

Med alle gjærstrains har vi startet på 18C og latt den banke på til 20C, holdt den der til det roer seg ned. Tørrhumlingen går i doser på 3 kg over et par uker. Lang cold crash, og ikke minst vannbehandling. Vi justerer vannet med burton-profil, tung på gipsen. Litt mer enn det Gahr/Palmer nevner i sine artikler, men det er basert på vannprofilen i maridalsvannet.
 
Takk.
Kanskje jeg bare kjøper settet når jeg er i bartebyen til høsten en gang.
Vet ikke hvor mye av innholdet som da er oppgitt.
 
Tilbake
Topp