• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Meskedunk/bøtte/kjele/bag vurderes kjøpt.

Intil noen få uker siden hadde ikke jeg noe problem med å skaffe labbdunker. Stod masse igjen på den lokale FKen

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Var tomt hos min lokale fk-butikk. Dama bak disken tok en liten ringerunde også, men det var visst bare å smøre seg med tolmodighet til ny produsent var klar. Så lenge vet jeg ikke om jeg vil vente.
 
Jeg fikk en slik kjøler til jul og er veldig fornøyd så langt. Holder veldig bra på temp, men termometeret har ikke fungert 100%..
 
Kan varme det i BBen, skylle ned til meskedunken og skylle ut av meskedunken til et kar hvor vørteren mellomlagres til skyllevannet er tomt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
leander skrev:
Jeg leker med tanken på å kutte ut å meske i beer brewer'n. Har vurdert å kjøpe inn denna fra ebay,
http://www.ebay.com/itm/TEN-GALLON-...61?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c36254c79 men tenkte å sjekke bruktmarkedet her først, eventuelt kom gjerne med andre forslag.

Har vært inne på tanken å bruke labbdunk, men de er visst ikke i produksjon lenger.

Jeg har har kjøpt denne, fra samme selger også. Hatt den 1 år og er kanonfornøyd. Skulle du velge å kjøpe denne kommer du til å bli superfornøyd. Holder varmen veldig godt. Han heter Dan Purse.

Her er en video av produktet: https://www.youtube.com/watch?v=_g6onWj53C8
 
Du klarer deg ikke bare med en sånn, men det jo plass til mer malt, jeg ser for meg at vørteren blir klarere og at den er lettere å vaske.
 
Jeg har samme fra Dan ( en hyggelig kar som du kan få noen kroner rabatt av hvis du nevner at du er medlem av Norbrygg).
Er kjempefornøyd. Den holder temp godt og er enkel å rengjøre.
Anbefales.
 
Jeg har en Igloo Marine kjøleboks, med gjennomføring og en 3 delt kule ventil med slange nipple jeg vurderer å selge. Bruk 6 ganger som en HLT.

/Lars
 
vurderer noe slikt selv da jeg ikke får det bra nok til med sterkere øl.
Gjør du det til tre gryte system, eller skal du bruke BB30en som både HLT og kokekar?
 
Tilbake
Topp