Meskedunk og HLT

magne1972

Moderator
Med nybygging av større meskedunk, fikk jeg behov for ny HLT....
Veldig rimelig prosjekt fra europris...
Kjølebag på 35 liter til 149,-
to stk vannkokere a 79,90.
tok ca 1,5 timer... kjøpt inn 3 stk bordgjennomføringer som skal på plass i helgen (to til sirkulasjonspumpe, og en til pumpe over til mesken)
legger ved bilder av nye meskedunken også. den er fra båtbua i fredrikstad, til 445,-

Vedlegg

• IMG_0375.JPG
    IMG_0375.JPG
    870,1 KB · Sett: 324
  • IMG_0376.JPG
    IMG_0376.JPG
    927,2 KB · Sett: 320
  • IMG_0364.JPG
    IMG_0364.JPG
    1,6 MB · Sett: 320
  • IMG_0366.JPG
    2,2 MB · Sett: 303
Ser bra ut!
Mange KW er vannkokarelementa på? Skal du ha ein for for termostatstyrin på dei? Kor stor er mesketanken? Du tenker partiskylling med den sileanordningen?

-sorry det blei litt menge spørsmål... ;-)

protto skrev:
Ser bra ut!
Mange kW er vannkokarelementa på? Skal du ha ein for for termostatstyrin på dei? Kor stor er mesketanken? Du tenker partiskylling med den sileanordningen?

-sorry det blei litt menge spørsmål... ;-)
Varme-elementene er på 1 KW hver. og meskedunken er på 35 liter, så det holder, og ja den er for partiskylling.....
Jeg har en pid og tempføler samt ssr som skal ta seg av temperaturstyringen.
bilder kommer når den er ferdig :)

Hei.

Ble nysgjerrig på silen i meskekaret.
Er det bordgjennomføring, kran og nippel fra Biltema?
Hvor har du fått tak i den strømpa, og hvordan er den festet i bordgjennomføringen?

Så så snasent og lettvint ut :)

Georg

Georg J. skrev:
Hei.

Ble nysgjerrig på silen i meskekaret.
Er det bordgjennomføring, kran og nippel fra Biltema?
Hvor har du fått tak i den strømpa, og hvordan er den festet i bordgjennomføringen?

Så så snasent og lettvint ut :)

Georg
Bordgjennomføring og kran fra biltema. nippelen er en som ble til overs fra weldlessfittings.com.
strømpen er rustfritt stål, kjøpt på tess. den festet jeg i bordgjennomføringa ved å varme opp bordgjennomføringen, og banke inn en stuss av 15 mm rustfritt rør. tredde strømpen utenpå, og slangeklemme.

Tilbake
Topp