Mikroskop til kurs

Lars

Norbrygg-medlem
Truels Prahl fra Ferm skal holde kurs/foredrag om gjenbruk av gjær for de som ønsker det på Tautra i forbindelse med Juleølkonkurransen 30.oktober.

Han lurer på om vi har muligheten til å stille med 1 eller aller helst flere mikroskop til kurset.
Er det noen som har mulighet til å ta med eget eller lånt mikroskop m/tilbehør, eventuelt låne oss det?
Vi kan sikkert dekke utgifter til eventuelt forbruksmateriell.

Send gjerne PM eller mail.
organmorgan <kanelbolle> gmail.com

Jeg har et mikroskop som fungerer helt greit til å titte på gjær. Jeg låner det gjerne ut til noen som trenger det.

Det var lynkjapp respons på innlegget mitt! Jeg bor i Oslo, so hvis noen har lyst til å komme innom og hente går det greit. Ellers pendler leieboeren min opp og ned til Trondheim annenhver uke, så jeg kan sikkert få sendt det med henne oppover også.

gunnark skrev:
Det var lynkjapp respons på innlegget mitt! Jeg bor i Oslo, so hvis noen har lyst til å komme innom og hente går det greit. Ellers pendler leieboeren min opp og ned til Trondheim annenhver uke, så jeg kan sikkert få sendt det med henne oppover også.

Supert, jeg tror Eduard skal kjøre opp til juleølkonkurransen, hvis ikke hadde leieboerskyss hver kanon. :)

Da har vi i utgangspunktet 2 mikroskop, men holder enda dørene åpne for flere. Dess flere vi har, dess flere kan samtidig bli kjent med dette mystiske lille vesenet vi er så glade i, og dermed heve utbyttet fra kurset.

Da ordner det seg. Gi meg beskjed om hvilken måte som passer best å få transportert det på. Det veier ca 4 kg, og kommer i en trekoffet på 31x18x23 cm. Eduard vet jeg bor ikke så langt unna meg, så det passer sikkert  fint.

gunnark skrev:
Da ordner det seg. Gi meg beskjed om hvilken måte som passer best å få transportert det på. Det veier ca 4 kg, og kommer i en trekoffet på 31x18x23 cm. Eduard vet jeg bor ikke så langt unna meg, så det passer sikkert  fint.

Kanon.

Har ikke noe mikroskop å låne bort, vil bare anbefale de som har anledning å stille på kurset. Hr. Prahl har mye å lære bort! Han har også vært med på Scandinavian Brewers Conference, som da altså var for proffe bryggere, uten at det bør skremme noen. Jeg så litt mørkt på fire-fem timer om gjær, bare avbrutt av lunsj, men når vi var ferdige skulle jeg ønske det hadde vært en lengre seanse.

Tilbake
Topp