Mobil aircondition med utfluft sammen med sentralstøvsuger

I disse dager (kanskje ikke akkurat i dag), har boden min blitt for varm til gjæring. Mellom 22-25 grader etc.

Så jeg vurdere en slik mobil aircondition, da rommet er på ca 12 kvadrat, og rommet har ikke direkte lett adgang ut til friluft.

Så kom jeg på at jeg har sentralstøvsuger i den boden.

I den forbindelse er det noen spørsmål som dukker opp, som jeg tenkte norbryggs kloke og løsningsorienterte mennesker kunne svare på.

1) Dersom varm luft fra AC, og støvsuger slangen møtes, burde det by på problemer? Slangen fra støvsugeren går rett til tak, for deretter å gå ut.
2) Hvor kan man kjøpe slike koblinger (4 tommer ser normalt ut på AC og 2 tommer på støvsugeren tror jeg)
3) Det bør vel være en slags enveiskobling slik at støvsugerluften ut, ikke går inn i AC?
4) Høres det ut som noe som burde la seg gjøre?
 
i kjøkkenventilatorer er det et spjeld som gjør slik at luften ikke ska slå tilbake, det er vel normalt 125mm, men ganske sikker på at det også er til 4".


er det fuktig og varmluft fra AC?
om røret går ut gjennom uisolert del av huset, så kan luften kondensere i røret. Sentralstøvsuger rør er ikke isolert
 
Slik jeg har skjønt det er ikke luften fuktig, da man må tømme vannet selv fra disse portable AC'ene. Men det er mulig noe fukt, dette må self sjekkes.

Da finnes det ihvertfall løsning på tilbakeslag av luft inn i AC, et problem løst.
 
Hvis det er muligheter for det, så ville jeg heller kjøpt et brukt kjøleskap til 500kr+termostat og få muligheten for å gjære all slags øl nøyaktig...
 
Akk, ja.

Har allerede kastet en del av kona og barnas  ting ut av boden, for å få plass til ølseskap,bryggeutstyr og gjæringsdunker.

Står mellom andre ting i Ikea hyller.

Men når ungene flytter ut, DA!
 
Tilbake
Topp