Mobilt tappeanlegg.

Tenkte å få tak i et kjøleskap med høyde ca. 125 cm. det skulle være mulig å få det gratisk, tror jeg har hele 3 tappekraner i messing som jeg skal spandere på dette.
Da har jeg et skap som kan brukes rundt omkring ved bryllup/ bursdager, har selv 2 slike tilfeller før høsten, i mellom det er det sikkert andre som trenger det.

Bortkastet ide eller skal jeg fortsette ?
 
Det er jo i utgangspunktet en god idè, men får du plass til 3 stk. 19lf at i et slikt skap?

Kan det være en idè å bygge en mobil løsning basert på god isolasjon og 12V drift for å utvide bruksområdet? (Det er vel begrensninger på slike løsninger ang. kjøling da de ikke har kompressor?)

Mobilt skap/kasse isolert med tørris "brikker" vil jo være den ultimate "langt borte fra sivilasasjonen" kegerator, og tørris er vel like lett å få tak i som poser med is er her i Norge.

PS Gode erfaringer fra lange kjøreturer i USA med en stor kjøleboks med dreneringsplugg i bunnen og is tilgjengelig på selv det minste ikke kart-avmerkede sted  :laugh:
 
Jeg vet bare at det for min del og mitt bruk ville gått bra men foreløpig er jeg uten kjølesakp, koimmer det ikke noe i nær fremtid overtar jeg mor sitt gamle, men det er 150 cm høyt mens jeg vil ha et på 125 cm, lettere å transporytere da, i vår lille Touran men det går med 150 cm. og.
Ser det er kommet forslag men passer ikke meg, jeg vil alltid være på/ved en veg og ha strøm tilgjengelig.
 
SÅ langt kom jeg ikveld, koblet STC-1000 men ikke montert, heller ikke manometeret fordi det er kveld nå (jadda det er lyst men det er natt :)  )
Hammarøy imorgen tidlig, regner med fatene blir tømt så jeg kan konsentrere meg om å gjøre ferdi.
Regner med det tredje fatet kan stå der gassflaska er nå, så blir det sodapatroner til CO₂ en..
Regner med å finne nye pakninger på IRIS, skapet er gammelt og pakningene morkne og magnetstavene kommer hele tiden ut :(
Så langt jeg kan se må det til et 150 cm skap for å få 60 cm bredde, da blir det straks litt verre å transportere men jeg har ennå håp på dette skapet.
De gamle kranene jeg har er heller ikk bra lengere så det må Perlic til her.
 

Vedlegg

  • ølskap1.JPG
    ølskap1.JPG
    197 KB · Sett: 201
  • ølskap2.JPG
    ølskap2.JPG
    127,3 KB · Sett: 195
Tilbake
Topp