Modifisere amerikansk regulator

Som mange av dere sikkert vet selger kegkits.com regulatorer tilpasset europeisk standard (fant det ut selv når eg leste på dette forumet). Eg lurte litt på hva som var forskjellen på en regulator for salg i USA og en for salg i Norge. Så eg tok kontakt med kegkits via mail der eg spurte om hva eg trengte å gjøre for å få en amerikansk regulator modifisert til å passe i Norge. Eg linket til denne: http://www.micromatic.com/draft-keg-beer/regulators-parts-pid-4201051.html, og sa at regulatoren min har en slik en. Fikk som svar at det var bare mutteren som trengte å byttes, og at denne kunne kjøpes hos dem. Dessverre stod det i mailen: "We charge a flat rate fee for shipping to Norway, about $45 USD but I'm not at the shop to verify" Plutselig ble det ikke så interessant å skaffe fra de....

Det som er interessant er at i følge den mailen eg fikk, så er det ikke så mye som skal til for å få en amerikansk regulator til å bli brukelig i Norge. Kanskje man kan bare kan kjøpe en mutter i Norge i stedet? Uansett så svarte eg på mail og sa at om det er mulig å få bedre fraktbetingelser, så er eg interessert.

No var eg ikke helt ærlig i min første mail til kegkits. Eg har en amerikansk regulator, men den trenger eg til mitt paintball-co2 oppsett. Det eg trenger en slik mutter til, er en fyllestasjon for paintball (fra stor co2 tank til paintballflasker). Så prinsippet er det samme. Ser eg en slik på Ebay til under tollgrensen, med 1/4" til co2-tank, kan det være aktuelt å gå for den.

Er det noen som har noen innspill til hva som trengs og hvor det kan skaffes. Evt noen erfaringer med dette?

Snakk med firma som fyller gass og har sjekk/reprasjon på brannslukkarar. Det sit samme mutteren på slangen til co2-slukkarane.
Ev. så kan du bore hol i ein blindmutter som sit på flaskeventilen når du kjøper ny flaske.

Men en normal handy man har jo en metalldreiebenk stående i garasjen. Det har ihvertfall jeg. Og da er det jo bare å dreie seg en ny mutter som passer...

Krille skrev:
Som mange av dere sikkert vet selger kegkits.com regulatorer tilpasset europeisk standard (fant det ut selv når eg leste på dette forumet). Eg lurte litt på hva som var forskjellen på en regulator for salg i USA og en for salg i Norge. Så eg tok kontakt med kegkits via mail der eg spurte om hva eg trengte å gjøre for å få en amerikansk regulator modifisert til å passe i Norge. Eg linket til denne: http://www.micromatic.com/draft-keg-beer/regulators-parts-pid-4201051.html, og sa at regulatoren min har en slik en. Fikk som svar at det var bare mutteren som trengte å byttes, og at denne kunne kjøpes hos dem. Dessverre stod det i mailen: "We charge a flat rate fee for shipping to Norway, about $45 USD but I'm not at the shop to verify" Plutselig ble det ikke så interessant å skaffe fra de....

Det som er interessant er at i følge den mailen eg fikk, så er det ikke så mye som skal til for å få en amerikansk regulator til å bli brukelig i Norge. Kanskje man kan bare kan kjøpe en mutter i Norge i stedet? Uansett så svarte eg på mail og sa at om det er mulig å få bedre fraktbetingelser, så er eg interessert.

No var eg ikke helt ærlig i min første mail til kegkits. Eg har en amerikansk regulator, men den trenger eg til mitt paintball-CO₂ oppsett. Det eg trenger en slik mutter til, er en fyllestasjon for paintball (fra stor CO₂ tank til paintballflasker). Så prinsippet er det samme. Ser eg en slik på Ebay til under tollgrensen, med 1/4" til CO₂-tank, kan det være aktuelt å gå for den.

Er det noen som har noen innspill til hva som trengs og hvor det kan skaffes. Evt noen erfaringer med dette?

Har jo vært diskutert mye dette før, og forøvrig selger Kegkits muttern alene også: http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=JO-12EUR&Category_Code=SSFG

Jeg fikk 2 muttere gratis på aktivt brannvern. I stk oksygenregulator og 1stk argonregulator ble plutselig 2stk co2regulator.:)

Jeg fikk en gammel CO2 regulator fra en lokal sveiseleverandør, og skrudde av mutteren, den ble enkelt montert på min Amerikanske regulator fra Micromatic.
Bare å skru ut stemmen, den var links gjenget hvis jeg ikke husker feil.

Martin E skrev:
For fylleslange mellom stor g liten gassflaske, sjekk www.brewtech.se.
Eg har bestilt en slik en: http://www.ebay.com/itm/NEW-Paintball-Deluxe-Dual-Valve-CO2-Fill-Station-36-/270670445559?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item3f05373bf7

Rune Alm skrev:
Men en normal handy man har jo en metalldreiebenk stående i garasjen. Det har ihvertfall jeg. Og da er det jo bare å dreie seg en ny mutter som passer...

Veit ikkje korleis eg skulle klart meg utan dreiebenken min... eller fresen... ;)

Hmm, litt misunnelig der. Jobber med å få tak i en fres, men er litt vanskelig å oppdrive. Men kan jo frese litt i dreiebenken da. Men blir vel en dag håper jeg pluss en bedre søyleboremaskin enn den jeg har.

Krille: Passer den greia du har bestilt til ei AGA flaske som er til Soda Stream, eller er dette noe kun til paintball??????
Er det samme flaska kanskje?
Den amerikanske mutteren er ikke noe problem. Den får vi tak i der vi fyller CO2.

Ketil skrev:
Krille: Passer den greia du har bestilt til ei AGA flaske som er til Soda Stream, eller er dette noe kun til paintball??????
Er det samme flaska kanskje?
Den amerikanske mutteren er ikke noe problem. Den får vi tak i der vi fyller CO₂.
Denne er kun til paintball. Holder på å skaffe et paintball CO₂-system til min kegerator. Hovedtanken (CO₂, 6kg) går til keezeren. Men fyllestasjonen skal ha 1/8" npt på slangen, man må da ordne en løsning som passer til dette.

Edit: I alle fall; alle fyllestasjoner som eg har sett til salgs i USA bruker 1/8"npt på slangen. Om noe skulle gå i stykker, så kan man lett få tak i reservedeler fra Ebay.com (f.eks slange, adapter til paintballflaske). Utstyret kan modifiseres lett til quick disconnects (også på Ebay.com).

Javel.
Jeg prøver å finne et opplegg for å fylle Soda Stream flaska fra 6kg flaska.
Må klare å få til et greit og rimelig opplegg.

Tilbake
Topp